بدون معاینه‌فنی، هر موقع از شبانه روزی وارد محدوده زوج و فرد شوید، جریمه می‌شوید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح LEZ از اول مهر ماه، گفت: از این به بعد هیچ یک از خودروهای فاقد معاینه فنی در هیچ ساعتی از شبانه روز اجازه ورود به محدوده طرح زوج و فرد را نخواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،سردار سید تیمور حسینی در این باره گفت: طرح LEZ از روز پنجشنبه اول مهر در پایتخت اجرا شده و خودروهای فاقد برگه معاینه فنی معتبر اجازه ورود به محدوده زوج و فرد را ندارند.

او با بیان اینکه از شهریورماه خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده زوج و فرد به شکل ارشادی جریمه می‌شدند، افزود: همانطور که پیشتر اطلاع رسانی کرده بودیم از ابتدای مهرماه این خودروها جریمه شده و جریمه آنان دیگر به شکل ارشادی نخواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی 500 هزار ریال جریمه خواهند شد گفت: خودروهایی که وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند توسط دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد جریمه خواهند شد، و البته این جریمه تنها مربوط به ساعات اجرای طرح زوج و فرد نیست بلکه در تمام ساعات شبانه روز جریمه توسط دوربین‌ها انجام خواهد شد. در واقع از نظر پلیس نداشتن معاینه فنی تخلفی است که در هر ساعت از شبانه روز باید با آن برخورد شود.

او با اعلام اینکه بیش از 190 دروبین ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد را رصد می‌کند، درباره خودروهای فاقد معاینه فنی که ممکن است اقدام به خرید مجوز طرح ترافیک کرده باشند، نیز گفت: برابر قانون خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه خرید طرح ترافیک ندارد بنابراین این خودروها نیز جریمه خواهد شد.

سردار حسینی ادامه داد: در نقاط خارج از محدوده طرح زوج و فرد نیز کماکان ماموران پلیس راهور به شکل دستی خودروهای فاقد معاینه فنی را جریمه می کنند که مبلغ جریمه برای این خودروها نیز همان ۵۰ هزار تومان است.

او با تاکید براینکه با اجرای LEZ طرح زوج و فرد تعطیل نشده و ادامه خواهد داشت، گفت: خودروهای دارای معاینه فنی معتبر نیز برای ورود به محدوده زوج و فرد در ساعات اجرای طرح باید رقم سمت راست پلاک خود را با روزهای زوج و فرد تطبیق بدهند.

سردار حسینی با اشاره به محدوده طرح زوج و فرد در پایتخت، افزود: طرح زوج و فرد که در هسته مرکزی پایتخت اجرا می‌شود، از شمال تهران تا بزرگراه شهید همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب تا بزرگراه بعثت و از غرب تا بزرگراه های شهید نواب و شهید چمران ادامه دارد ضمن اینکه در نیمه دوم سال نیز برای تسهیل تردد شهروندان ساعت اجرای آن با دو ساعت کاهش از ساعت 19 به 17 رسیده است.

20106

کد خبر: 679806

وب گردی

وب گردی