جزئیات تمهیدات سازمان تاکسیرانی برای آغاز سال تحصیلی

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران جزئیات تمهیدات این سازمان برای آغاز سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، میثم مظفر با اشاره به اقدامات سازمان تاکسیرانی شهر تهران در امر ساماندهی سرویس‌های مدارس گفت: شهرداری تهران با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و اداره آموزش پرورش شهر تهران اقدامات گسترده‌ای را درباره آموزش و ساماندهی سرویس‌های مدارس انجام داده است.

او با بیان اینکه سال گذشته 15 هزار راننده سرویس توسط شهرداری و در دانشکده تاکسیرانی دوره‌های آموزشی را طی کردند گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته پس از طی دوره‌های آموزشی توسط رانندگان، باید صلاحیت راننده از جمله عدم اعتیاد و نداشتن سوءسابقه و تاییدیه سلامت جسمانی و روانی احراز شود و همچنین خودرو از لحاظ سلامت و معاینه فنی حتما باید در حد مناسبی باشد.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه امسال صلاحیت 18 هزار راننده متقاضی سرویس مدرسه تایید شد گفت: پس از بازگشایی مدارس داشتن برچسب سرویس مدرسه الزامیست. به گونه‌ای که هر خودرویی که تحت عنوان سرویس مدرسه اقدام به جابجایی دانش آموزان می‌کند باید دارای برچسب باشد. در غیر این صورت از سوی پلیس مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه نیمی از ظرفیت تاکسیرانی در پوشش سرویس مدارس صرف شده است، گفت:‌البته مسافران نباید نگران کمبود تاکسی در طول سال تحصیلی باشند.

او اضافه کرد:‌ 350 نقطه در شهر شناسایی شده که ممکن است با بازگشایی مدارس دچار شلوغی و تجمع مسافران شود که برای این نقاط که عمدتا پایانه‌ها، برخی میادین و تقاطع‌ها هستند نیز چاره اندیشی شده است.

مظفر افزود: نیمی دیگر از ظرفیت سرویس مدارس را خودروهای شخصی پوشش داده‌اند که مسئولیت و انعقاد قرارداد با این رانندگان خودروهای شخصی بر عهده مدیریت مدرسه است اما بر اساس آئین نامه ، آموزش آنها باید توسط سازمان تاکسیرانی شهر تهران صورت گیرد.

او با اعلام خبر اختصاص 1100 دستگاه تاکسی ون و سواری به سرویس مدارس دانش آموزان معلول و استثنایی شهر گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با اداره آموزش و پرورش شهر تهران و درخواست مدیران مدارس استثنائی امسال 1100 تاکسی در اختیار این مدارس قرار می‌گیرند که پیش بینی می‌شود پنج هزار نفر را جابه جا کنیم.

او با بیان اینکه این خدمت رسانی به مدارس دانش‌آموزان معلول و استثنائی کاملا رایگان است گفت: مدیران این گونه مدارس در صورت تمایل باید فرم‌هایی را که در اختیار اداره آموزش و پرورش شهر تهران قرار داده‌ایم را پر کرده تا پس از گذراندن شرایط نسبت به اخذ سرویس برای این دانش آموزان اقدام شود.

20106

کد خبر: 679824

وب گردی

وب گردی