موسوی: رییس‌جمهور مقتدرانه پیام صلح و تعامل را به ملت‌های جهان رساند

یک عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به سخنرانی رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آقای روحانی تلاش کرد با اعلام اصول اساسی سیاست خارجی کشور، مقتدرانه پیام صلح و تعامل با جامعه بین‌الملل را به ملت‌های جهان برساند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سید فرید موسوی اظهار کرد: من سخنان آقای رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را از چند منظر حائز اهمیت می‌دانم به ویژه این که این اولین سخنرانی ایشان بعد از برجام بود.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران در عالی‌ترین سطح نظام تعهدات طرف مقابل را در راستای منافع ملی رصد می‌کند و در تلاش است برجام را به فرجام برسانند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آقای روحانی در سخنرانی خود بر حسب جایگاه، قدرت و ثبات ایران در منطقه و وضعیت بحرانی کشورهای منطقه هشدارهایی را هم به کسانی دادند که به دنبال تفرقه‌افکنی هستند.

موسوی اضافه کرد: آقای روحانی هم‌چنین بر مردم سالاری دینی تاکید داشتند و آن را تنها راه مقابله با تروریسم در منطقه عنوان کردند. ایشان گفتند که راهکار حل بحران توسط مردم و ملت‌های منطقه رقم می‌خورد و نه دخالت کشورهای خارج از منطقه.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رییس‌جمهور ایران در تلاش بود در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اعلام سیاست‌ها و اصول اساسی سیاست خارجی کشور مقتدرانه پیام صلح و دوستی و تعامل با جامعه بین‌الملل را از جایگاه سازمان ملل به ملت‌های جهان برساند.

موسوی درباره اظهارات رییس‌جمهور در خصوص برجام نیز گفت‌: جمهوری اسلامی ایران اقدامات و تعهدات طرف مقابل را در اجرای برجام کاملا رصد می‌کند و در برهمین اساس آقای روحانی هشدارهایی را به آمریکایی‌ها دادند که کارشکنی‌هایی در اجرای برجام داشته‌اند چرا که این امر می‌تواند تحقق اهداف برجام را با چالش مواجه کند. لذا همان‌طور که رهبری هم بارها گفتند دولت هم بر همان اساس ضمن انجام اقدامات لازم برای اجرای برجام، هشدارهایی را به طرف مقابل می‌دهد که به تعهدات خود پایبند بماند.

202

کد خبر: 679840

وب گردی

وب گردی