مقامات نفتی ایران و عربستان در مقر اوپک دیدار کردند

بلومبرگ اعلام کرد مقامات ایرانی و عربستانی پیش از برگزاری نشست نفتی الجزایر که قرار است هفته آینده برگزار شود، روز گذشته در مقر اوپک در وین با یکدیگر دیدار کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بلومبرگ، به گفته دو منبع آگاه، مقامات ایرانی و عربستانی دیروز در دومین روز از مذاکرات آماده سازی برای مذاکرات هفته آینده در الجزایر، در مقر اوپک در وین با یکدیگر دیدار کرده اند. رقابت این دو کشور اوایل امسال مانع از دستیابی به توافقی بر سر فریز نفتی شد.
به گفته این دو منبع، مقامات این دو تولید کننده نفت در راستای آمادگی برای نشست غیررسمی اعضای اوپک در الجزایر در هفته آینده، در مقر سازمان کشورهای صادر کننده نفت در وین دیدار کرده اند. یکی از این منابع که نخواسته نامش فاش شود گفته، دو کشور هنوز به توافق نرسیده اند.
مذاکرات دوجانبه کم سابقه بین ایران و عربستان، نشان می دهد که تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به توافق در نشست الجزایر همچنان در جریان است. نگرانی ها از اینکه نشست الجزایر نتیجه جدی ای در پی نخواهد داشت موجب شده تا قیمت نفت در ماه جاری کاهش یابد. 21 نفر از 23 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده اند که توافقی در نشست هفته آینده الجزایر به دست نخواهد آمد.
حلیمه کرافت، رئیس بخش استراتژی کالایی در موسسه آر بی اس کپیتال مارکتس گفت: «این بار ما معتقدیم که فضا برای نوعی توافق مساعدتر است.»
تلاش قبلی اوپک برای دستیابی به توافق با مشارکت روسیه در ماه آوریل به دلیل اصرار عربستان بر لزوم مشارکت ایران به شکست انجامید. ایران در آن زمان به تازگی از تحریم های غرب رها شده بود و قصد داشت صادرات نفت خود را افزایش دهد و به سطح قبل از تحریم ها برساند.
به گفته جیمی وبستر، تحلیلگر مرکز سیاست های جهانی انرژی در دانشگاه کلمبیا، با توجه به اینکه ایران تولید خود را به نزدیکی سطح قبل از تحریم ها رسانده، در حال حاضر شانس توافق بالاتر از هر زمان دیگری در طی دو سال گذشته است.

602/401

کد خبر: 679858

وب گردی

وب گردی