سرلشکر صفوی:هیچ یک از 57 کشور مسلمان سرمایه بزرگی مانند رهبری ایران را در اختیار ندارند

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی؛ همراهی لایه های مختلف مردمی، وحدت قوای سه گانه و باروری امکانات و ظرفیت های داخلی را می طلبد.

به گزارش ایسکانیوز سردار سرلشکر رحیم صفوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای بیت المقدس اراک افزود: اقتصاد مقاومتی بدون حضور هدفمند و برنامه ای مردم و شکل گیری گفتمان موثر بین قوا و بخش های مختلف جامعه امکان موفقیت کامل را نمی یابد.

وی ادامه داد: 70 درصد اقتصاد کشور در عرصه کشاورزی و صنعتی در اختیار دولت است و اگر دولتمردان نیمی از ظرفیت ها را به مردم واگذار کنند و برای فعال سازی کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل به شکل تعاونی حمایت های لازم از مردم صورت بگیرد و تسهیلات هدفمند در پشتیبانی از این برنامه ها ارایه شود، شرایط اقتصادی کشور در مدت زمان کوتاه با تغییرات مشهود همراه می شود.
ئستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری بیان کرد: آنچه باعث پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شد، بهره گیری از ظرفیت ولایت فقیه و رهبری داهیانه امام خمینی (ره) در کنار اتحاد و یکپارچگی قوای پایه کشور و پشتیبانی جانانه مردم بود.
سردار سرلشکر صفوی ادامه داد: اگرچه در جنگ تحمیلی ماشین جنگی صدام با پشتیبانی کشورهای غربی در بالاترین سطح بود اما، رزمندگان اسلام با اتکا به ایمان و گفتمان ولایت پذیری و ایثار، توانستند در هشت سال دفاع جانانه، عزتمندی را برای کشور به ارمغان آورند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران تصرف شود.
وی گفت: الگوی تعهد و ایثار و ولایت پذیری که در دوران دفاع مقدس گل سرسبد برنامه ها بود، اینک نیز سرلوحه اقتصاد مقاومتی قرار گیرد، نتیجه موثر حاصل خواهد آمد.
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: دولت باید پشتیبانی از کارگاه های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی را با ارایه تسهیلات هدفمند و خرید تضمینی محصولات در اولویت برنامه ها قرار دهد.
سردار سرلشکر صفوی گفت: روحیه جهادی کلید موفقیت در جبهه های حق علیه باطل بود و رزمندگان اسلام همواره مصلحت جمعی را بر منافع شخصی ارجح می دانستند و در شرایط کنونی اقتصاد کشور نیز باید با پرهیز و حذف بوروکراسی اداری به سمت و سویی حرکت شود که در تمامی لایه های جامعه برجسته سازی خرد مصلحت جمعی بر منافع فردی رویه غالب باشد.
وی افزود: بهره گیری از راهبردهای انقلابی و ارزش های معنوی و دینی رمز غلبه بر دشمنان نظام است.
وی یادآور شد: اگر در دوران دفاع مقدس قرار بود با تاکتیک کلاسیک و رویه حاکم بر جنگ ها در جهان رفتار کنیم موفق نمی شدیم و آنچه در این زمینه اهمیت داشت سرمایه انسانی و معنوی بر پایه فلسفه عاشورایی بود و امروز نیر باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی پنج و 10 ساله با ترسیم افق راه حرکت کرد و هر بخش از جامعه با شفافیت تکالیف با قاطعیت و جدیت وارد عمل شود.
سردار سرلشکر صفوی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس تکیه بر ظرفیت های داخلی به عنوان یکی از محورهای اصلی در پیشبرد امور بود و امروز نیز باید در رویه و تفکر مسئولان و مردم خانه تکانی انجام شود و به جای امید بستن به سیاست های خارجی و ارتباط با سایر کشورها، محور امور بر اقتصاد درون زا و حمایت از ساخت داخل قرار گیرد.
وی گفت: اگرچه برجام در حوزه سیاست خارجی برای کشور ما اهمیت دارد اما همه راه نیست و نیاز است که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وقت گذاری بر باروری ظرفیت های داخلی مضاعف شود.
سردار سرلشکر صفری در بخش دیگری از سخنانش وجود ولایت فقیه را برای کشور موهبتی بزرگ عنوان کرد و گفت: آنچه در 35 سال حیات نظام جمهوری اسلامی عظمت و عزت برای کشور به همراه داشته، پشتیبانی موثر مقام معظم رهبری و راهبردهای حکیمانه معظم له است.
وی اظهار کرد: هیچ یک از 57 کشور مسلمان سرمایه بزرگی مانند رهبری ایران را در اختیار ندارند و رهبر فرزانه ایران علاوه بر اینکه در حوزه فرماندهی کل قوا برای کشور ایران اثرگذاری و برکت دارد ، برای تمامی امت اسلامی خیر است و مردم باید قدر این موهبت را بدانند.

202

کد خبر: 679906

وب گردی

وب گردی