شکایت تسلا از ممنوعیت فروش خودرو در میشیگان

تسلا موتورز از فرماندار میشیگان و سایر مقامات این ایالت به دلیل جلوگیری از فروش مستقیم خودروهایش به مصرف کنندگان، به دادگاه فدرال شکایت برد.

به گزارش ایسکانیوز، این شکایت که در دادگاه منطقه‌ای در میشیگان تنظیم شده است، چند روز پس از اینکه این ایالت با تقاضای تسلا برای فروش مستقیم خودروهای برقی به مصرف کنندگان مخالفت کرد، انجام گرفت.

تسلا موتورز برخلاف سایر خودروسازان، خودروهایش را از طریق واسطه‌های فروش عرضه نمی‌کند. این خودروساز برقی لوکس در حال حاضر در ۲۳ ایالت آمریکا و منطقه کلمبیا و ۲۰ کشور دیگر مرکز فروش خودرو دارد.
اما برای فروش خودرو در چهار ایالت میشیگان، تگزاس، کانکتیکات و یوتاه نمی تواند مجوز دریافت کند و در بعضی از ایالتها در خصوص شمار مراکز فروشی که می تواند دایر کند، با محدودیت مواجه است.

تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد در شکایتش از قاضی درخواست کرده است قانون سال ۲۰۱۴ میشیگان که این شرکت را از فروش یا تعمیر خودرو در این ایالت منع می کند، لغو کند. این خودروساز دو سال است که به دنبال یک راهکار قانونی برای این مشکل بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، همه ایالتهای آمریکا تولیدکنندگان خودرویی که واسطه فروش دارند را از فروش مستقیم به مصرف کنندگان منع می کنند. واسطه‌های فروش چند سال است سرگرم لابی در ایالتها هستند تا مانع فعالیت تسلا یا محدود کردن فعالیتهای این شرکت شوند.

602/401

کد خبر: 679945

وب گردی

وب گردی