دولت پاکستان طرح افزایش واردات برق از ایران را تصویب کرد

کمیته هماهنگی اقتصادی دولت پاکستان به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیر در مورد مسائل اقتصادی کلان این کشور، طرح افزایش واردات برق از ایران به میزان 74 مگاوات را تصویب نهایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، تصویب افزایش واردات برق از ایران، در جلسه عصر روز گذشته کمیته هماهنگی اقتصادی پاکستان به 'ریاست اسحاق دار' وزیر امور اقتصادی و دارایی این کشور انجام شد.
رسانه های رسمی پاکستان روز شنبه گزارش دادند که شرکت 'توانیر' ایران به عنوان طرف قرارداد با پاکستان، افزایش 74 مگاواتی صادرات برق به این کشور را انجام خواهد داد.
در جلسه روز گذشته کمیته هماهنگی اقتصاد پاکستان بحث هایی نیز در باره تغییراتی در میزان تعرفه واردات برق از ایران انجام شد.
پاکستان هم اکنون از طریق مرز تفتان-میرجاوه ، 74 مگاوات برق از ایران وارد می کند که براساس مصوبه جدید کمیته هماهنگی اقتصادی این کشور، این رقم به حدود دوبرابر افزایش خواهد یافت.
مصوبه جدید پاکستان برای افزایش 74 مگاواتی واردات برق از ایران اگرچه رقم چندان قابل توجهی به نظر نمی رسد، اما گام مهمی در جهت افزایش همکاری های پاکستان و ایران در زمینه انرژی به ویژه بعد از لغو تحریم ها محسوب می شود.
ایران برای افزایش صادرات برق پاکستان تا سه هزار مگاوات برق نیز اعلام آمادگی کرده است.
همچنین ایران منتظر برداشتن گام های جدی پاکستان برای اجرای تعهدات خود و تکمیل طرح خط لوله گاز برای واردات گاز طبیعی از ایران است.
پاکستان که در همسایگی کشورمان قرار گرفته است به شدت با بحران کمبود انرژی مواجه است.

4002/602

کد خبر: 679986

وب گردی

وب گردی