امیدواری به حضور بیشتر ایران در یک کنگره جهانی ادبیات

سی و ششمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان سال ۲۰۱۸ در ترکیه و سی و هفتمین دوره آن سال ۲۰۲۰ در روسیه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مسئولان شورای کتاب کودک (نماینده دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در ایران) با توجه به همسایگی این کشورها با ایران، امیدوارند حضور ایرانیان در این کنگره‌های جهانی بیش از سال‌های گذشته باشد.

سی و پنجمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان از ۱۸ تا ۲۱ اوت سال ۲۰۱۶ با موضوع اصلی "ادبیات در جهان چندسوادی" در نیوزیلند برپا شد. ادبیات جهانی، محلی، بومی، فرم‌ها و قالب‌های متنوع ادبی و جذب خوانندگان از محورهای اصلی این کنگره بودند.

کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان هر دو سال یک‌بار و با همراهی ۷۷ کشور جهان در حوزه ادبیات کودک و ترویج خواندن برگزار می‌شود و گردهمایی متخصصان ادبیات کودک جهان، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش این رویداد ادبی است.

روسیه که در سال ۲۰۲۰ پذیرای سی و هفتمین دوره کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان خواهد بود از هم‌اکنون پوستر این کنگره را آماده کرده است.

در سی و پنجمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان که سال ۲۰۱۶ در نیوزیلند برگزار شد کمیته جوایز شورای کتاب کودک کتاب‌های «آرش حکایت تیرانداختن مرد قصه‌گو» نوشته مرجان فولادوند از انتشارات افق را در بخش تألیف، «مترسک و خدمتکارش» ترجمه فرزاد فربد از نشر پنجره را در بخش ترجمه و «زال و سیمرغ» با تصویرگری مانلی منوچهری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در بخش تصویرگری برای معرفی در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۶ برگزیده بود.

فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان فهرستی برای آثار برگزیده و تازه منتشرشده‌ای است که هر دو سال یک بار به منظور تجلیل از نویسندگان، تصویرگران و مترجمان کشورهای عضو IBBY ارائه می‌شود. گزینش این آثار تنها از سوی شعبه‌های ملی صورت می‌گیرد.

705502

کد خبر: 680082

وب گردی

وب گردی