لاریجانی: نگاه‌ها و عزم ایران و کنیا برای مبارزه با تروریسم به هم نزدیک است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی بحران‌های تروریستی منطقه‌ای و شرق آفریقا در دیدار با همتای کنیایی خود گفت: در شرایط کنونی کشور کنیا نیز درگیر بحران تروریسم بوده که خوشبختانه نگاه‌ها و عزم دو کشور برای مبارزه با تروریسم نزدیک است.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (شنبه 3 مهرماه) در کنفرانس خبری با "موتوری جاستین ادناهون" همتای کنیایی خود با خوشامدگویی با اعضای هیأت پارلمانی کنیا به دلیل سفر به ایران گفت: با توجه به نگاه مثبت ایران برای تقویت روابط دوستانه و گسترده با کشور کنیا، این سفر و دیدار بسیار مغتنم بود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در دیدار امروز در رابطه با مسائل مختلف از جمله گسترش روابط پارلمانی و ارتباط بخش‌های مختلف پارلمان ایران و کنیا بحث و مذاکره شد. همچنین موضوع همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های گوناگون از جمله اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و دارویی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از طرفی با توجه به علاقمندی کنیا در گسترش روابط با ایران تمهیدات لازم برای مذاکره هیأت پارلمانی این کشور با برخی از وزرای کشورمان داده شده تا زمینه همکاری‌های گسترده‌تر اقتصادی فراهم شود.

لاریجانی با اشاره به بررسی بحران‌های تروریستی منطقه‌ای و شرق آفریقا در دیدار امروز با همتای کنیایی خود تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور کنیا نیز درگیر بحران تروریسم بوده که خوشبختانه نگاه‌ها و عزم دو کشور برای مبارزه با تروریسم نزدیک است و امیدوارم در این زمینه گفتگوها بین بخش‌های مختلف دو کشور صورت گیرد تا همکاری‌های بیشتری به وجود آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم سفر رئیس مجلس کنیا و هیأت همراه ایشان نقطه عطفی در گسترش روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها باشد.

در ادامه این کنفرانس خبری موتوری جاستین ادناهون رئیس مجلس کنیا گفت: در اینجا باید از مسئولان، دولت و مردم ایران به خاطر مهمان‌نوازی از هیأت پارلمانی کنیا تشکر کنم.

وی ادامه داد: در دیدار امروز با لاریجانی رئیس مجلس جمهوری اسلامی در رابطه با تقویت روابط دوستانه و تعاملات اقتصادی و درک متقابل فرهنگی و روابط و تعامل گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور صحبت و مذاکره شد.

جاستین ادناهون افزود: به طور حتم پارلمان‌ها نقش کلیدی در بهبود روابط دوجانبه و چندجانبه میان کشورها به ویژه در حوزه اقتصادی دارند از این رو در دیدار امروز در مورد تعامل مثبت بخش‌های مختلف دو کشور بحث و گفت‌‌وگو شد.

رئیس مجلس کنیا ادامه داد: من در اینجا شخصاً از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به کنیا دعوت می‌کنم تا ایشان از نزدیک شاهد یکی از عجایب بزرگ دنیا باشد البته من و هیأت پارلمانی کنیا در سفر به ایران قرار است که از شهر تاریخی شیراز و آثار باستانی آن دیدن کنیم.

202/201

کد خبر: 680156

وب گردی

وب گردی