آلبوم تکنوازی دف «حلقه رندان» منتشر می‌شود

آلبوم تکنوازی دف «حلقه رندان» به آهنگسازی «مهرداد کریم خاوری» و به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» اواخر هفته نخست شهریور ماه جاری در سراسر کشور منتشر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این آلبوم، آلبوم تکنوازی دف «حلقه رندان» به آهنگسازی «مهرداد کریم خاوری» و به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» و با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «دف نوازان مشتاق» اواخر هفته نخست شهریور ماه توسط شرکت «ایران گام» و مؤسسه «نغمه سرای روژین» و توسط پخش «هنر شهر» در سراسر کشور منتشر می‌شود و در اختیار علاقمندان به موسیقی در سراسر کشور قرار می‌گیرد.
کنسرت موسیقی «حلقه رندان» به آهنگسازی و تنظیم «مهرداد کریم خاوری» با همکاری نوازندگان گروه موسیقی 50 نفری «دف نوازان مشتاق» و با حضور «صدرالدین حسین‌خانی» مدیریت شرکت «ایران گام» و پخش «هنر شهر» و همچنین علاقمندان به هنر موسیقی جمعه شب دوم شهریور ماه جاری در تالار وحدت در تهران برگزار شد و این گروه، قطعات آرم مشتاق، دیدار، شهرآشوب، چهار مضراب، باران و ارشیا را برای حاضران در سالن اجرا کردند.
مهرداد کریم خاوری آهنگساز و تنظیم کننده قطعات آلبوم موسیقی «حلقه رندان» گفت: در حقیقت، مدت دو سال بر روی آهنگسازی این قطعات زحمت کشیدم؛ چون قطعات جدیدی بود و هیچ کسی هم نمی‌توانست آنها را ارائه دهد، آقای «صدرالدین حسین‌خانی» مدیر شرکت «ایران گام» هم زحمت سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی آن را کشیدید و درواقع باعث شدند که این اثر را ضبط کنیم و در بازار موسیقی عرضه شود تا تمام نوازندگان دف از آن استفاده کنند.
وی در مورد آهنگسازی آلبوم «حلقه رندان» گفت: در ساخت این قطعات، از موسیقی خانقاهی کُردستان استفاده کرده‌ام؛ چون در آن منطقه متولد شده‌ام، به همین دلیل در این مدت، دلیل سعی کرده‌ام که با دقت آن آهنگها را اجرا کنم و همچنین آنها را توسعه بدهم.
این نوازنده و آهنگساز در مورد گروه موسیقی «دف نوازان مشتاق» گفت: رهبری یک گروه 120 نفری نوازندگان دف را برعهده دارم؛ ولی این گروهی که در کنسرت تالار وحدت حضور داشتند متشکل از 50 نوازنده دف بود و در هر سال گروه‌هایی که تشکیل می‌دهم از شاگردان خودم استفاده می‌کنم؛ آنها را تعلیم می‌دهم و برای اجراهای سنگن و قوی آنها آماده می‌کنم.
کریم خاوری در ادامه اظهار داشت: حدود 40 سال است که مشغول نوازندگی دف هستم و بیش از 30 سال هم هست که این ساز را تدریس می‌کنم؛ با تمام وجودم سعی کرده‌ام هر آنچه در وجودم هست را با خلوص نیت ارائه دهم و نسبت به ساز اصیل دف که از خانقاه بیرون آمده است زحمت بکشم و آن را به تمام ملت ایران و بخصوص
کُردها تقدیم کنم.
مهرداد کریم خاوری آهنگساز و تکنواز آلبوم موسیقی «حلقه رندان» در پایان تأکید کرد: این آلبوم، جدا از آثار قبلی‌ام است و آثار جدیدی را ارائه داده‌ام؛ همیشه سعی کرده‌ام که با اصالت ساز دف، با آثار جدیدی به جلو گام بردارم؛ از اصالت و قدمت این ساز استفاده کرده‌ام تا نسل‌های آینده هم بتوانند از آن استفاده بکنند.
آلبوم موسیقی «حلقه رندان» قطعات آرم مشتاق، سرمست، دیدار، شهرآشوب، والس، چهار مضراب، باران، ارغوان، ارشیا، رهایی، درد نوشان و دریا را شامل می‌شود که در آینده نزدیک پخش «هنر شهر» روانه بازار خواهد شد. این اثر، جزو مجموعه آثار تکنوازی مهرداد کریم خاوری بعد از «حلقه هستی»، «حلقه مقام» و «در حلقه سودای تو» به شمار می‌رود.

503502

کد خبر: 680163

وب گردی

وب گردی