اقتصاد دولتی سودی برای مردم نخواهد داشت

رشد اقتصادی بهار امسال 4.4 درصد بود. رشدی که مهمتر از ایجاد شدنش، پایدار شدنش با اهمیت است. یکی از بخش هایی که در این رشد اقتصادی هنوز شریک نبوده است، بخش مسکن است. بخشی که سال هاست در رکود به سر می برد. البته حالا گفته می شود که کم کم رونق در آن ایجاد می شود.

به گزارش ایسکانیوز از اتاق بازرگانی تهران، محمد امیرزاده، درباره رونق بخش مسکن به سایت خبری اتاق تهران گفت: من تصور می کنم که این تصمیم جدید بانک مسکن برای افزایش مقدار وام برای ساخت و خرید مسکن، خودش محرک این بازار است و با مسکن شیب ملایمی رونق می گیرد.

به اعتقاد امیرزاده، بخش عمده ای از رونق مسکن همیشه درگیر تقاضاست. او ادامه داد: اصولا یکسال قبل و بعد از انتخابات اصولا بازار دچار تردید می شود و این مساله شامل حال رونق بخش مسکن هم خواهد شد. به غیر از این مساله، رونق مسکن در حال شکل گیری است.

امیرزاده همچنین گفت: البته باید توجه کرد که فصل زمستان، همیشه رکودی شامل حال بازار مسکن می شود. ضمن اینکه باید دقت کرد دیگر بحث مهاجرت ها مانند سال های ابتدایی انقلاب نیست و شهرنشینی و تقاضای مسکن به آن صورت افزایش پیدا نمی کند. بنابراین آهنگ رشد مسکن، با آرامش رخ خواهد داد.

براساس صحبت های این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، شهرها اشباع شده اند و شیب مناسب و رشد جمعیت و درصد مهاجرت دیگر پایین آمده است. بنابراین دیگر تغییری شدیدی در این زمینه خر نخواهد داد.

او همچنین درباره پایدار شدن رشد اقتصادی با وجود رونق مسکن گفت: اصولا سیاست ها و نگرش ها اقتصادی کلی است و تنها منتج به بخش مسکن نمی شود. عدم تزریق پول به پیمانکاری و سازندگی و کار، ندادن کار به بخش خصوصی جلوی تحرک های اقتصادی و رشد را می گیرد. این در حالی است که تمام این فاکتورها در همه جای دنیا هم امتحان شده و جواب داده است.

براساس صحبت های امیرزاده، وقتی اقتصاد دولتی می شود سودی برای مردم و جامعه ندارد. اما الان در ایران پیمانکارهای بخش خصوصی در چند سال اخیر، با توجه به پرسنل و مشتری ها و خانوارهایی که تحت پوشش خود دارند، پول هایشان را نگرفتند. این مساله می تواند بخشی از مشکلات رونق و پایدار ماندن رشد اقتصادی باشد.

امیرزاده تاکید کرد: برای پایدار ماندن رشد اقتصادی باید در کل اقتصاد کشور تغییری رخ دهد.

402/602

کد خبر: 680168

وب گردی

وب گردی