۳۳ هزار کلاس درس در دولت یازدهم افتتاح شد/ تدریس اقتصاد مقاومتی

وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۳۳ هزار کلاس درس جدید با زیربنای ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع در دولت یازدهم خبر داد و گفت: آموزش و پرورش کتاب اقتصاد مقاومتی را به دانش آموزان تدریس می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ که با حضور رئیس جمهور در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس (س) برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس افزود: آموزش و پرورش تلاش می کند تا سند تحول بنیادین را به عنوان گفتمان غالب و نهاد آموزش وپرورش را به عنوان یک دغدغه همگانی برای کشور تبدیل کند.

او با بیان اینکه سند تحول مبنای اقدامات آموزش وپرورش در برنامه ششم توسعه است، تصریح کرد: در سالی که رهبری آن را به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» مطرح کرده است، آموزش وپرورش کتابی را با همین عنوان برای دانش آموزان در نظر گرفته تا بتواند اقتصاد مقاومتی را به دانش آموزان آموزش دهد.

عضو کابینه دولت یازدهم افزود: اجرای برنامه جامع کارآفرینی کسب رتبه نخست آموزش وپرورش در بین نهادهای دولتی و غیردولتی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، احیای قریب به ۷۵۰ دارالقرآن در کشور، اقامه نماز جماعت در بیش از ۵۵ هزار مدرسه، اعزام ۷۰۰ هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور و افتتاح بیش از ۳۳ هزار کلاس درس جدید با زیربنای ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع بخشی از اقدامات آموزش وپرورش دولت یازدهم در این ۳ سال بوده است.

فانی با بیان اینکه ۳۰ درصد فضاهای آموزشی جدید در این دولت توسط خیرین ساخته شده است، خاطرنشان کرد: امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، دبیرستان دخترانه حضرت نرجس (س) توسط دکتر مصلی نژاد خیر نیک اندیش به بهره برداری می رسد که ایشان تاکنون ۵۴ پروژه فاخر آموزشی، پرورشی و ورزشی را تقدیم آموزش وپرورش کرده است.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: سال تحصیلی جدید با ۱۳.۵ میلیون دانش آموز و ۹۵۰ هزار معلم و فرهنگی در ۱۰۷ هزار مدرسه آغاز می شود که برای این دانش آموزان تاکنون ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی با ۱۰۰ هزار عنوان آماده شده است.

فانی گفت: برای اولین بار در نظام آموزشی کشور ۴ درس تفکر و سواد رسانه ای، کارآفرینی و فناوری، انسان و محیط زیست و انسان و سلامت پیش بینی شده است که امیدواریم با اجرای این دروس بخشی از خلاءهای موجود نظام آموزشی حل شود.

گفتنی است؛ همزمان با افتتاح دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس (س) هزار پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی دیگر به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح و موردبهره برداری قرار خواهد گرفت.

703

کد خبر: 680174

وب گردی

وب گردی