امیری :آن چیزی که به علم کفایت می بخشد اخلاق و معنویت است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه علم و دانش لازم است ولی کافی نیست و آن چیزی که به علم کفایت می بخشد اخلاق و معنویت است، تاکید کرد: علم باید با اخلاق، فضیلت و معنویت آمیخته شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس شهرستان ری با اشاره به اینکه علم و اخلاق دو بال هستند که انسان را به قله های علم و معرفت صعود می دهند، افزود : دانش آموزان باید در کنار تحصیل علم به مقوله معنویت و اخلاق در حوزه های فردی و اجتماعی خود بپردازند و این دو را در ارتباط به همکلاسان، معلمان و جامعه به کار گیرند و نسبت به مسائل افراد جامعه و اجتماع بی تفاوت نباشند.
وی ادامه داد: امروز کشور های غربی با پرداختن صرف به توسعه علمی بدون توجه به مسائل اخلاقی و معنویت اوضاع نابسامانی در حوزه های اجتماعی، تبعیض نژادی و زندگی ماشینی دارند.
امیری در ادامه با بیان اینکه اقتدار و عزت کشور در اثر توسعه علمی میسر می شود، افزود: امروز در دنیا اقتدار برای کشوری است که در حوزه توسعه و جایگاه علمی دارای رتبه و منزلت خوبی است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نهضت علمی، فن آوری و غنای علمی در کشور، بیان داشت : اگر کشور در حوزه علم و دانش قوی و مقتدر باشد در توسعه سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و در یک کلام توسعه پایدار در تمام حوزه ها موفق خواهد بود و اگر غیر از این باشد نتیجه کاملا بر عکس خواهد شد.
امیری افزود : اقتصاد کشور اگر بر علم و دانش درونی و بومی تکیه کند در مقابل تکان ها و تحریم های خارجی مقاوم خواهد بود و همین امر اجرای اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه است.
معاون رئیس جمهوری در ادامه به نقش دانش آموزان قبل از پیروزی انقلاب و بعد آن پرداخت و عنوان داشت: دانش آموزان قبل از انقلاب با پیروی از امام خمینی(ره) و شرکت در تظاهرات زمینه شکست طاغوت و پیروزی انقلاب را فراهم کردند.
وی ادامه داد : دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس در کنار نیروهای نظامی به جنگ بر ضد دشمن متجاوز پرداختند و با دادن شهیدان زیاد زمینه پیروزی کشور را در این جنگ فراهم کردند.
آیین بازگشایی مدارس ناحیه دو شهرستان روز شنبه با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20، اسدزاده رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری مسئولان و مدیران شهرستان ری در هنرستان دخترانه قدس شهرری برگزار شد.

202/201

کد خبر: 680177

وب گردی

وب گردی