جناب کی روش! الحق که بدترین بودن زیبنده شما است

*آرش محمدی

لیگ به اصطلاح حرفه ای کشورمان باز هم به خواب زمستانی رفت تا کسل ترین و بدون هیجان ترین رقابت های فوتبال کشور را در طول تاریخ لیگ برتر تجربه کنیم. البته قطعا نمی توانیم به این موضوع معترض باشیم که اگر لب به انتقاد بگشاییم مطمئنا از آن دسته افراد وطن فروش و ضد منافع ملی می شویم که چشم دیدن موفقیت های تیم ملی کشورمان را نداریم و دوست نداریم این تیم برای دومین سال پیاپی به تورنمنت بزرگ جهانی برود.

جدیدا روزنامه آس اسپانیا اقدام به انتخاب بدترین مربیان لالیگا کرده که نام جناب کی روش هم در این لیست دیده می شود و قطعا این بدترین شدن بی ارتباط با کج سلیقگی ها و نتایج کسب شده در تیم کهکشانی رئال مادرید نیست. شاید خیلی از طرفداران دو آتیشه جناب سرمربی امروز سینه شان را سپر کنند و برای این عنوان هزار عذر و بهانه بیاورند اما اگر قرار باشد واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم این عنوان بدترین برازنده جناب کی روش است و چه بسا اگر همین نظر سنجی ، در فضای کاملا بی طرفانه، در کشورمان هم برگزار شود باز هم نام کارلوس کی روش را در لیست ببینیم.

اینکه ما در کشورمان مقابل قطر و در دقایق پایانی به آن شکل به پیروزی برسیم و در چین یک تیم بی برنامه و کم زور باشیم موضوعی نیست که از آن چشم ببندیم. مخصوصا که تعطیلات طولانی مدت لیگ را هم به این نتایج اضافه کنیم و در این صورت متوجه می شویم که سرمربی پرتغالی کشورمان چه دستاوردی را برای تیم ملی به ارمغان آورده است.

یعنی واقعا برای یک امتیاز از چین که به گواه کارشناسان یکی از بدترین تیم های ملی سال های اخیرش را راهی رقابت های مقدماتی جام جهانی کرده باید لیگ برتر کشورمان را یک ماه تعطیل کنیم؟ اصلا کدام کشور که درگیر مقدماتی جام جهانی است چنین برنامه ای را در دستور کارش قرار داده که ما خودمان را دومین ببینیم؟ آقای کی روش وقتی حرف می زند طوری وانمود می کند که این فوتبال ما تازه تاسیس است و ما هیچ چیز از فوتبال نمی دانیم و ایشان آمده تا راه و رسم حرفه ای شدن را به ما بیاموزد.

آقای کی روش! اگر نمی دانید ما پیش از شما 3 مرتبه دیگر هم جام جهانی را تجربه کردیم و این اتفاق زمانی رخ داد که تیم های عربستان، ژاپن، کره جنوبی، کویت و حتی قطر و بحرین هم روزهای طلایی خود را پشت سر می گذاشتند. پس نیازی نیست برای اینکه تیم ملی ما را با این همه ستاره جوان که دستپخت مربیان لیگ برتری کشورمان هستند، به جام جهانی می روید بر سر ما منت بگذارید و تمام منتقدان را نادان فرض کنید.

شما یاد گرفته اید که فرافکنی را چاشنی کارتان کنید و در زمان موفقیت و ناکامی در مصاحبه هایتان با حالتی که بعضا از حاشیه ادب هم خارج می شود به منتقدانتان بتازید تا هواداران سینه چاک شما ،که به چند قشر خاص منتهی می شود، برایتان جیغ و دست و هورا بزنند و شما هم بادی به غبغب بیندازید و با چهره ای پیروزمندانه محل را ترک کنید.

جناب کی روش! اگر امثال قلعه نویی و برانکو جواب تهمت ها و تاخت و تاز شما را نمی دهند بیشتر برای آرامش تیم ملی است. پس لطفا این موضوع را حمل بر پیروزی خود ندانید و پا را بیش از قبل دراز نکنید. همین قلعه نویی ها و برانکو ها بیش از چیزی که بتوانید تصور کنید بر گردن فوتبال ما حق دارند و قطعا فوتبالدوستان ایرانی هم اجازه نخواهند داد که کسی آنها را به خاطر انتقاد به حق، زیر سوال ببرد.

مطمئنا اذهان عمومی امروز می تواند شما را قضاوت کند. با کنار هم قرار دادن تمام درگیری های شما از بدو ورودتان به ایران تا به اینجا هر بیننده ای می تواند متوجه شود که ایراد از کجاست. کاش عادل فردوسی پور امروز هم یک نظرسنجی می گذاشت و میزان محبوبیت شما را می سنجید. اما چشم بسته بگوییم که کی روش دیگر آن محبوبیت گذشته را بین فوتبالدوستان ایرانی ندارد. این خط و این نشان.

در پایان باز هم تاکید می کنیم که انتخاب کی روش به عنوان یکی از بدترین مربیان تاریخ لالیگا واقعیتی است که نباید به سادگی از کنارش بگذریم. بدون شک در فضای بدون حب و بغض او می تواند در ایران هم یکی از بدترین و بداخلاق ترین ها باشد.

602/602

کد خبر: 680193

وب گردی

وب گردی