«دانشنامه رجال و مشاهیر طالخونچه»رونمایی شد

کتاب «دانشنامه رجال و مشاهیر طالخونچه»، تازه‌ترین اثر دکتر احمدرضا یلمه‌ها رئیس و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم رونمایی از کتاب «دانشنامه رجال و مشاهیر طالخونچه» در تالار اجتماعات شهر طالخونچه و با حضور زهرا سعیدی، نماینده شهرستان مبارکه و سمیه محمودی، نماینده شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، امیر ارزانی معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، جمعی از مسئولان اداری، انتظامی و نظامی شهرستان‌های مبارکه، دهاقان، شهرضا، طالخونچه، دانشجویان و عده کثیری از فرهنگ‌دوستان شهر طالخونچه و شهرهای اطراف در محل تالار اجتماعات شهرداری طالخونچه برگزار شد.

ارزانی در این برنامه در سخنانی با قدردانی از انجام معرفی چهره‌های فرهنگی و شناسایی استعدادهای آنان گفت: «انجام اقداماتی همچون معرفی کتاب، ساخت تندیس و سردیس، نام‌گذاری خیابان‌ها، تولید فیلم و سریال با نام بزرگان و... ، فعالیت‌های ارزشمندی هستند که معرفی نخبگان و بزرگان را به نسل جوان به بهترین شکل میسر می‌سازد.»

وی افزود: « دکتر یلمه‌ها با نگارش کتاب رجال و مشاهیر طالخونچه تلاش کرده است که در این قالب چهره‌های مطرح شهر را معرفی کند و این کتاب برای استفاده مردم شهر، دانشجویان و طالبان علم الگوی بسیار مناسب و خوبی به‌شمار می‌رود.»

به گزارش ایسکانیوز، کتاب دانشنامه رجال و مشاهیر طالخونچه در 491 صفحه، مصور و از انتشارات « نشر راشدین » تهران است که در آن سعی شده است مفاخر، رجال و دانشمندان علمی گذشته‌ای که در خطه تاریخی طالخونچه زیسته‌اند و در طول تاریخ، منشأ خدمات ارزنده‌ای بوده‌اند، گردآوری و تدوین شوند. به منظور جمع‌آوری اطلاعات لازم، نیاز به اسناد و مدارک و تحقیقات مستند و موثقی بود که عدم وجود منابع کافی در این خصوص، نگارش این اثر را در طول تحقیق دشوار ساخت. برای انجام این اثر، محدودیت‌ها و مشکلات، صرف اوقات فراوان، مراجعه به کتب تاریخی، سفرنامه‌ها، تذکره‌ها، تراجم احوال، نسخه‌های خطی و دست‌نوشته‌های کهن و با روش‌های تلفیقی همچون اسنادی، کتابخانه‌ای، پیمایشی، توصیفی و بهره‌گیری از نظرات و اندیشه‌های بزرگان شهر طالخونچه صورت پذیرفته است.

101

کد خبر: 680309

وب گردی

وب گردی