زنگ مهر و مهربانی در مدارس سما واحد مراغه به صدا درآمد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد بسیار بزرگ مراغه به صدا درآمد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد رضا ولیلو رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در آیین بازگشایی مدارس سما ضمن تبریک ایام بیادماندنی آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با بهار پیروزی رزمندگان اسلام علیه متجاوزان بعثی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مفدس گفت :« پیروزی هر کشوری درسایه علم و خرد آن کشور بوده وبرای بهبود هرچه بیشتر آینده کشور، باید در مدارس تلاش کنیم .»

ولیلو با تأکید بر نقش مدارس در تربیت بنیادی انسانها افزود:« بعد از محیط عاطفی خانواده ، اولین محیط خارجی برای بچه ها در ورود به جامعه ، مدرسه است که دانش آموزان با تنوع انسانها و نیازها مواجه می شوند . آشنایی با نظم و انضباط ، حقوق و تکالیف و قوانین از مدرسه آغاز می شود.»

رییس واحد مراغه ضمن اشاره به تکالیف متقابل مدرسه و خانواده از دانش آموزان خواست تا ضمن احترام به معلمین ، مسوولین و هم کلاسیها، در یادگیری علم و دانش از همدیگر پیشی بگیرند . وی افزود:« شماها گلهای زیبای بوستان مدرسه هستید . احساسهای شما بهاری است و امروز با حضور شما سرنوشتی از شور و شوق در مدرسه رقم زده می شود . امروز جشن تولد مدرسه است و شماها بهار این مدرسه در فصل پاییز و خزان هستید . قدر معلمانتان را بدانید و همیشه هیجان اول مهررا داشته باشید و همواره دنبال دانایی باشید .»

محمدرضا ولیلو با اشاره به وظیفه خطیر معلمان در سلامتی و شاداب نگه داشتن دانش آموزان و آشنایی آنها با زندگی اجتماعی و آموزه های دینی - اسلامی و بکارگیری آنها در زندگی گفت :« چهره گشاده و همراه با تبسم معلم و جملات دلنشین آنها می تواند هم ارتباط معلم با دانش آموز را تقویت کند و هم اعتماد به نفس آنها را بیشتر کند . شما معلمان سعی کنید با رفتارتان بر ذهن و قلب دانش آموزان تسلط پیدا کنید و کمک کنید تا دانش آموزان در انتخاب دوستان واقعی موفق باشند و آنها را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهید .»

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه از اولیاء دانش آموزان خواست تا در کنار مدرسه باشند و با مشارکت در فعالیتها و بویژه تعلیم و تربیت کمک کنند فرزندانی لایق برای کشور پرورش دهند .

وی گفت :« خانواده مکمل مدرسه است . از خداوند منان می خواهم در این ماه مهر ، از مهر بیکران خویش باز هم به ما ببخشد و این آغاز دوباره را برای ما آغازی مبارک رقم بزند .»

درپایان مراسم ضمن تقدیر از دانش آموزان نمونه و برتر سما واهداء لوح یاد بود به یکی از معلمان بازنشسته توسط رییس دانشگاه مسابقه نقاشی با عنوان صرفه جویی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس طرح و مقرر شد به برندگان مسابقه جوایز نفیسی اهدا شود.

101

کد خبر: 680316

وب گردی

وب گردی