حوزه ویراستاری  زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی  است

مدیر گروه فرهنگستان زبان و ادب فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نشست تخصصی " راهکار های توسعه فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان زبان و ادب فارسی " در مرکز آموزش های تخصصی بازارکار جهاد دانشگاهی گفت: با وجود هزاران ناشر و بیش از 8 هزار نشریه این حوزه، حوزه مناسبی برای اشتغال فارغ التحصیلان علوم انسانی است.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر ذوالفقاری با اشاره به اینکه تنها راه اشتغال فارغ التحصیلان زبان و ادبیات فارسی معلمی و استخدام در آموزش و پرورش نیست اظهار داشت: معلمی شغل خوبی است ولی تنها راه اشتغال ورود به مدرسه نیست بلکه باید به دنبال فرصت های فراوان در این حوزه باشیم.

مسوول تدوین برنامه توسعه زبان و ادب فارسی در سند چشم انداز با اشاره به اینکه این برنامه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری جهاد دانشگاهی در دست اجراست تصریح کرد: موضوع اشتغال فارغ التحصیلان این رشته ها بویژه رشته های زبان و ادب فارسی یکی از مهمترین مسائل است که تلاش کردیم در این برنامه به آن توجه کنیم.

وی با تاکید بر توسعه مهارت های شغلی در حوزه علوم انسانی بویژه رشته های زبان و ادب فارسی گفت: رشته های علوم انسانی در کشورمان تئوری محور هستند و به همین دلیل توسعه اشتغال و کارآفرینی در این رشته ها محدود شده است.

مدیر گروه زبان و ادب فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر اینکه دوره های ویراستاری نقش بسیار موثری در توسعه اشتغال و کارآفرینی دارند گفت: دوره های کاربردی و جامع ویراستاری مرکز آموزش های بازارکار فرصت مناسبی برای همه فارغ التحصیلان در راستای درست نوشتن و کسب مهارت های ویراستاری در جهت نوشتن درست و تدوین مقاله و پایان نامه و کتاب است.

گفتنی است دوره ویراستاری با تدریس دکتر حسن ذوالفقاری مدیر گروه فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مرکز آموزش های تخصصی بازارکار جهاد دانشگاهی که به دلیل تعطیلات شهریورماه به مهرماه موکول شده بود پنج شنبه همین هفته مورخ هشتم مهرماه برگزار می شود و علاقمندان می توانند با شماره های 66747747 تماس و یا به نشانی خیابان انقلاب -چهارراه کالج کنار تالار وحدت خیابان خارک پلاک 26 مرکز آموزش بازارکار مراجعه نمایند.

دکتر ذوالفقاری اعلام کرد: : دوره ویراستاری برای همه کسانی که با نوشتن سرو کار دارند لازم است و با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و توسعه سواد رسانه ای این دوره برای عموم مردم نیز لازم است.

مدیر گروه فرهنگستان زبان و ادب با اعلام اینکه در حال حاضر 12 هزار ناشر و 8 هزار رسانه و نشریه در کشور فعال هستند خاطرنشان کرد: مهمترین نیاز ناشران انتشاراتی های سراسر کشور و همچنین روزنانه و نشریات داشتن نیروی توانمند در عرصه ویراستاری است و دوره های آموزشی در زمینه ویراستاری می تواند هم برای رسانه ها و عرصه مکتوب و هم رسانه های فضای مجازی بسیار موثر باشد.

دکتر حسن ذوالفقاری مدیر گروه فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مولف کتاب ویراستاری و درست نویسی است.

101

کد خبر: 680328

وب گردی

وب گردی