اپل برای اسپیکر هوشمند آمازون اکو رقیب می‌سازد

اپل در حال ساخت اسپیکر هوشمندی است که با دستورات سیری خانه‌های هوشمند را کنترل می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از زومیت، بلومبرگ گزارش داده که اپل در حال کار روی یک دستگاه مرتبط با خانه‌های هوشمند است که این محصول با دستورات دستیار صوتی سیری که در iOS و مک‌اواس ارائه شده، کار می‌کند. گفته شده که این دستگاه مشابه اسپیکر هوشمند آمازون Echo خواهد بود ولی می‌تواند با تعداد بیشتری از تجهیزات هوشمند خانگی ارتباط برقرار کند. با این اقدام اپل نیز تصمیم گرفته تا وارد رقابت گوگل و آمازون که قبلا محصولاتی به نام هوم و اکو را تولید کرده‌اند، شود. در ادامه بازومیت همراه باشید.

این پروژه از دو سال قبل آغاز شده و تا‌کنون مرحله‌ی تست‌ نمونه‌های اولیه را نیز گذرانده است. این دستگاه قادر است تا لوازم‌ هوشمند، لامپ‌های هوشمند، قفل‌های هوشمند و ... را با دستورات صوتی کنترل کند. علاوه بر این گفته می‌شود که محصول یاد شده مجهز به میکروفون و بلندگوهایی با فناوری ویژه است و برخی از نمونه‌های اولیه‌ی آن از سنسورهای تشخیص چهره نیز بهره می‌برند. احتمالا این سنسورها توسط دو استارتاپ Faceshift و Emotient که اپل در دو سال گذشته آن‌ها را خریداری کرده، تولید شده‌اند. شرکت مورد بحث همچنین در نظر دارد تا اطلاعات نقشه‌یابی را نیز به بلندگوی‌هوشمند خود اضافه کند و به عنوان مثال از این طریق هنگامی که کاربر باید به یک قرار ملاقات برسد، وی را از طریق هشدار، آگاه کرده تا در زمان مشخص خانه را ترک کند.

با وجود اینکه در حال حاضر نمونه‌های اولیه‌ی این دستگاه تولید شده، اما مهندسان اپل آن را در خانه‌های خود مورد بررسی قرار می‌دهند که این مرحله احتمالا حدود شش ماه تا یک سال یا شاید بیشتر، به طول می‌انجامد. در عین حال، کوپرتینویی‌ها در حال کار روی دستیار صوتی سیری هستند تا آن را بهبود داده و قابلیت‌های لازم برای کنترل کامل محصولات هوشمند خانگی از طریق دستورات صوتی را به این محصول اضافه کنند. گفته می‌شود طی سه سال آینده شاهد عرضه‌ی اسپیکر هوشمند اپل به بازار خواهیم بود.

101/103

کد خبر: 680331

وب گردی

وب گردی