کشتی آرای: محرم و صفر تاثیری در بازار طلا ندارد/نرخ اونس طلا باعث گرانی سکه شد

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: ایام محرم و صفر در بازار طلا بی تاثیر است و باعث تغییر قیمت این کالا نخواهد شد.

محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار طلا گفت: قیمت هر اونس طلا در نخستین روز هفته در بازار نسبت به هفته گذشته با افزایش 18 دلاری همراه بود و در روز جاری به دلیل تعطیلی بازار جهانی با تغییری همراه نخواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: افزایش اونس طلا در رشد قیمت سکه بی تاثیر نبوده و باعث گرانی این کالا شد، لازم به ذکر است که قیمت سکه به 1 میلیون و 122 هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای با اشاره به مناسبت هایی که در روند تغییر قیمت طلا تاثیر گذار بوده است اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز ایام محرم طی 10 روز آینده و همچنین براساس تجربیات سال های گذشته، در نیمه اول مهر ماه بازار طلا با رکود شدیدی مواجه خواهد شد و در حال حاضر داد و ستدها با کاهش روبرو بوده است اما قیمت جهانی طلا افزایش داشته و می توان گفت که بازار روند متعادلی را طی می کند.

او قیمت هر گرم طلا در بازار را اینگونه بیان کرد: روز گذشته که نخستین روز هفته بود قیمت هر گرم طلا در بازار 114 هزارو 300 تومان بود اما در روز جاری قیمت طلا در بازار با تغییری همراه نبوده است.

وی درباره قیمت سکه در بازار طلا گفت: قیمت نیم سکه در بازار 567 هزار تومان و ربع سکه 295 هزار تومان است.

وی پیش بینی خود از وضعیت بازارطلا تا پایان هفته را اینگونه ارزیابی کرد: تا دو روز آینده قیمت طلا ثابت خواهد ماند و با تغییر چندانی همراه نخواهد شد اما نرخ طلا تا پایان هفته قابل پیش بینی نیست.

وی درباره تاثیر ایام محرم بر روند بازار طلا گفت: ایام محرم هیچ گونه تاثیری بر این بازار نخواهد داشت تنها تغییری که در این ایام ایجاد می شود کاهش داد و ستد است اما در قیمت هیچ تاثیری ایجاد نخواهد شد.

602/401

کد خبر: 680350

وب گردی

وب گردی