دیدار سفیر عراق در تهران با دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی

آقابابایی دبیرستاد مرکزی اربعین حسینی و راجح الموسوی سفیر عراق در تهران عصر دیروز در نشستی در وزارت کشور هماهنگی لازم برای برگزار ی هر چه با شکوهتر مراسم اربعین حسینی امسال را بعمل آوردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه ونیروی انتظامی برگزار شد، آقابابایی مدیر کل امور مرزی، وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی به همکاری متقابل دو طرف در برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم اربعین حسینی امسال تاکید کرد و خواستار اجرای توافقات بعمل آمده برای اجرا طبق برنامه به منظور تسهیل در امرو اعزام زائران به مراسم اربعین حسینی شد.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی الزام دو طرف بر بیمه نامه برای زائران و همراه داشتن در کنار گذرنامه و روادید عراق را یاد آور شد و افزود:‌با سفر هیات ایرانی به بغداد توافق نهایی در جلسه روز چهارشنبه آنیده در عراق صورت خواهد گرفت .
سید راجح الموسوی سفیر عراق در تهران نیز با اشاره به ساماندهی زائران در سالهای قبل و تردد به کشور عراق و روند بسیار مناسب در اربعین سال گذشته به عتبات عالیات گفت: با توجه به مسئولیت وزارت کشور ایران در اعزام زائران پیش بینی می شود امسال در اعزام زائران بر اساس رعایت شرایط قانونی و ساماندهی مناسب، موفق تر از سالهای قبل عمل شود.
در این جلسه همچنین نحوه استقرار دفاتر موقت کنسولگری عراق در 12 شهر مورد نظر برای صدور روادید مورد بررسی و هماهنگی قرار گرفت.

201/201

کد خبر: 680359

وب گردی

وب گردی