وزیر دفاع: موشک‌های غدیر، سجیل و خرمشهر تا پایان سال به عرصه تولید می‌رسند

وزیر دفاع با بیان اینکه تا پایان امسال سه محصول اساسی در حوزه‌ی موشکی را تولید می کنیم گفت: در حوزه موشکی(غدیر، سجیل، و خرمشهر) تا پایان سال جاری به عرصه تولید می رسد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین دهقان با ارایه گزارشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در صحن علنی مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 4 مهرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه روز پنجم مهرماه سالروز عملیات ثامن الائمه هستیم این عملیات به عنوان یک نقطه آغاز در تاریخ دفاع مقدس ما به شمار می رود.تا زمان انجام این عملیات ما عملیات موفقی به جز عملیات محدود فرماندهی کل قوا نداشتیم و بیشتر همت رزمندگان برای سلب آسایش و امنیت نیروهای متجاوزی که تلاش داشتند مناطقی که مورد هدفشان بود را اشغال کنند، صرف می شد.

وی ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: عراق در روز 31 شهریور با حمله سراسری و گسترده خود، 19 شهر ایران را مورد بمباران هوایی قرار داد و حمله سراسری خود را در سه جبهه جنوبی، میانی و شمالی آغاز کرد. عمده تلاش دشمن برای دستیابی به اهداف خود در جبهه جنوبی بود که عمدتاً منطقه اهواز، اشغال کامل خرمشهر و آبادان مورد نظر وی بود.

دهقان تاکید کرد: شاید بتوان گفت به جز آنکه نتوانستند آبادان را به طور کامل در اختیار بگیرند و به سمت اهواز بیایند دیگر اهدافشان را محقق کردند؛ عملیات ثامن الائمه که با فرمان تاریخی امام(ره) تحت عنوان شکستن حصر آبادان آغاز شد سرآغاز فصل جدیدی بود که هم منجر به تغییر استراتژی جنگ در بعد کلی و هم تغییر مواضع سیاسی و نظامی جبهه مقابل یعنی دشمن بود.

وی افزود: عراق با استراتژی جنگ پر شدت و کوتاه مدت تصور می کرد می تواند ظرف مدت یک هفته به اهداف خود برسد اما بعد از سه روز از آغاز جنگ تحلیلگران نظامی جهان رسما اعلام کردند که صدام دردستیابی به اهداف خود ناموفق است و صدام 6 روز پس از حمله به ایران به نوعی سخن از پایان جنگ به عمل آوردو یک هفته پس از آغاز جنگ استراتژی دفاع تهاجم پر شدت و کوتاه مدت تبدیل به جنگ فرسایشی بلند مدت شد.

201/201

کد خبر: 680362

وب گردی

وب گردی