پیام دستگاه دیپلماسی ایران به دنیا تعامل سازنده است

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: مسیر حرکت دستگاه دیپلماسی ایران در جهت تنش زدایی و ایجاد تعامل سازنده بوده است.

به گزارش ایسکانیوز حسین نقاشی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با سفر رئیس جمهور به نیویورک و دیدار با رؤسای جمهور دنیا اظهار کرد: گشایش در فضای سیاست خارجی یکی از اولویت های دولت یازدهم و یکی از مهم‌ترین شعارهای انتخاباتی آقای روحانی بود.

وی ادامه داد: ایشان پس از دست گرفتن مدیریت قوه‌ی مجریه تلاش کردند فضای سیاست خارجی ایران را از رکود و انزوا خارج کنند ؛ که نتیجه‌ی این تلاش‌ها ‌را هم در به انجام رسیدن توافق با گروه 1+5 و به دست آمدن توافق برجام مشاهده کردیم.

نقاشی دولت یازدهم را در حوزه سیاست خارجی موفق خواند و گفت: رئیس جمهور ایران و دستگاه دیپلماسی‌اش که در راس آن آقای ظریف قرار دارد با سفرها ، ملاقات‌ها و سخنرانی هایشان نشان دادند که ایران آماده تعامل سازنده و دو جانبه با کشورهای جهان است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین نیز گفت: بر خلاف نظر برخی مخالفان رئیس جمهور که عقیده دارند سفرهای دولتی ها معطوف به اروپا و آمریکا شده است، آقای روحانی با سفر به کشورهای مهم آمریکای لاتین نشان داد که به کشورهای در حال توسعه توجه ویژه ای دارد.

وی همچنین گفت: حمایت از اتمام جنگ در سوریه، حمایت از مردم عراق و موضع گیری های به جا درباره مسائل مهم منطقه ای نشان داده است که دولت برای حضور همه‌جانبه ایران در سطوح مختلف بین‌المللی تلاش می کند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی یادآور شد: میانجی‌گری در حل اختلافات مهم بین المللی نیز یکی دیگر از سیاست‌های دولت است که خود آقای روحانی نیز در مصاحبه اخیرش با یک شبکه آمریکایی به آن اشاره کرده به طور مثال ایشان حل موضوع سوریه را به جای جنگ از روش سیاسی دانست.

وی با بیان این‌که دستگاه دیپلماسی ایران در جهت تنش‌زدایی بین‌المللی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: مجموعه دیپلماسی دولت یازدهم در جهت تنش زدایی از گره هایی که دولت قبل ایجاد کرده حرکت می کند و تا کنون نیز قدم های مثبتی برداشته است. امیدوار هستیم در فرصت باقی مانده نیز بتواند بیش از پیش در این مسیر حرکت کند.

201/201

کد خبر: 680389

وب گردی

وب گردی