صادرات میعانات گازی پالایشگاه فجرجم از مرز ٣ میلیون بشکه گذشت

صادرات میعانات گازی پالایشگاه فجرجم طی ٦ ماه امسال به سه میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه رسید.

به گزارش ایسکانیوز از شانا، جمشید خواجه زاده، معاون پایانه صادراتی میعانات گازی شرکت پالایش گازفجرجم در بندر سیراف گفت: پس از رفع تحریم ها شاهد رشد قابل توجهی در بخش صادرات میعانات گازی بوده ایم و ٩٥ درصد محموله های بارگیری شده در این پایانه، صادراتی بوده است.

معاون پایانه صادراتی میعانات گازی شرکت پالایش گازفجرجم در بندر سیراف افزود: این مقدار میعانات گازی از ابتدای امسال تاکنون در قالب ١٥ محموله با رعایت تمام الزامات زیست محیطی و صدور اسناد مربوطه و نظارت دستگاه های ذی صلاح صادر شده است.

وی ادامه داد: میعانات گازی تولیدی پالایشگاه فجرجم از طریق دو خط لوله ٥٦ کیلومتری به بندر سیراف منتقل و از طریق کشتی های ٤٠ هزار تنی بارگیری و صادر می شود.

خواجه زاده با بیان این که چهار مخزن ٤٠ هزار مترمکعبی میعانات گازی (معادل یک میلیون بشکه) در بندر سیراف قرار دارد، گفت: کشتی ها از طریق گوی شناوری که در فاصله چند کیلومتری ساحل قرار دارد، اقدام به بارگیری میعانات می کنند.

وی تصریح کرد: سالانه حدود ٥٠ محموله میعانات گازی از طریق گوی شناور بندر سیراف بارگیری و بیشتر میعانات گازی به کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، امارات و کره جنوبی صادر می شود.

شرکت پالایش گاز فجرجم در شهرستان جم و شرقی ترین نقطه استان بوشهر واقع شده است و با هشت واحد تصفیه، ظرفیت فرآورش ١٢٥ میلیون مترمکعب گاز در روز را دارد.

این شرکت ابتدا برای تصفیه گاز طبیعی با ظرفیت روزانه ٨٥ میلیون استاندارد مترمکعب طراحی شده بود و در سال ٧٩ با اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه این مقدار به ١١٠ میلیون استاندارد مترمکعب در روز رسید.

607/602

کد خبر: 680407

وب گردی

وب گردی