کونته: منچسترسیتی فصل را بسیار خوب شروع کرده است

سرمربی تیم فوتبال چلسی پس از باخت تیمش در دربی لندن اعتراف کرد که تیمش تا تبدیل شدن به یک مدعی قهرمانی در لیگ برتر جزیره هنوز فاصله دارد.

به گزارش ایسکانیوز، آنتونیو کونته پس از شکست 3 بر صفر شاگردانش در خانه آرسنال که هر سه گل آن را در همان نیمه نخست بازی دریافت کردند، اعتراف کرد آبی‌پوشان لندن فقط هیبت یک مدعی را دارند و در عمل مانند مدعیان قهرمانی نتیجه نمی‌گیرند. شاگردان کونته با ارائه یک بازی ضعیف تا دقیقه 82 بازی نتوانستند حتی یک شوت به سمت چارچوب شلیک کنند و به این ترتیب چلسی برای اولین بار از ماه اکتبر سال 2011 برابر همشهری قرمزپوش خود شکست خورد.

کونته که شاگردانش پس از قبول دو شکست متوالی برابر لیورپول و آرسنال در هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر، اکنون در جدول رده‌بندی هشتم هستند، به شبکه BT اسپورت گفت: چه اتفاقی افتاد؟ من فکر می‌کنم که از اولین دقیقه ما ذهنیت مناسبی برای این بازی نداشتیم. فکر می‌کنم که ما برابر تیمی سرسخت، منظم و بسیار آماده از نظر تاکتیکی، یک بازی بد انجام دادیم. به‌نظر من پس از بازی امروز، ما فهمیدیم که کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، چون فقط روی کاغذ یک تیم بزرگ هستیم.

با اینکه یکی دو بازیکن چلسی ضعیف‌تر از هم‌تیمی‌های خود کار کردند، کونته تمام بازیکنانش را در قبول شکست سنگین برابر آرسنال مقصر دانست و افزود: من نمی‌خواهم درباره اشتباهاتی که مرتکب شدیم صحبت کنم، چون این کار برای بازیکنان درست نیست. ما تیمی می‌بریم و تیمی هم می‌بازیم. می‌دانیم که کارهای فراوانی داریم و اگر کسی فکر می‌کند که این تیم آماده جنگیدن است، باید بگویم که در اشتباه است، چون ما باید با صبر و حوصله تلاش فراوانی برای پیشرفت انجام دهیم و بزرگ بودن‌مان را در زمین بازی نشان دهیم. ما نباید تیمی باشیم که فقط روی کاغذ بزرگ است.

کونته در پاسخ به این سؤال که چرا ادن ازار و دیه‌گو کاستا نتوانستند بر روند بازی تأثیر بگذارند، عنوان کرد: فکر می‌کنم که مشکل تیم ما همیشه در کار گروهی‌اش بوده است، نه عملکرد انفرادی یک بازیکن خاص. اگر تیم خوب کار کند، بازیکنان هم به‌صورت انفرادی خوب کار می‌کنند. زمانی که تیم خوب کار نکند، برای بازیکنان هم ارائه عملکرد انفرادی خوب، سخت می‌شود.

شکست برابر آرسنال، چلسی را هشت امتیاز از منچسترسیتی، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر دور کرد و این در حالی است که تنها شش هفته از‌ آغاز لیگ برتر گذشته است. کونته اما ترجیح داد که به جای تمرکز روی دستاوردهای رقبا، روی نقاط ضعف تیم خودش تمرکز کند.

سرمربی پیشین یوونتوس تأکید کرد: منچسترسیتی فصل را بسیار خوب شروع کرده است. این تیم خوب بازی می‌کند، اما همه باید بدانند که ما در خانه‌مان چه مشکلاتی داریم. در حال حاضر مهم است که حواس‌مان به خانه خود‌مان باشد، نه به خانه دیگران.

604/602

کد خبر: 680414

وب گردی

وب گردی