موفقیت طرح ساماندهی متکدیان پایتخت در گرو همراهی مردم

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از لزوم همراهی مردم پایتخت در موفقیت طرح ساماندهی متکدیان پایتخت خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، رضا قدیمی در مورد آخرین وضعیت ساماندهی متکدیان شهر تهران گفت: این طرح مشترک بین استانداری و شهرداری تهران است که براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، استانداری همه سازمان‌های ذی‌ربط همچون پلیس، بهزیستی، شبکه بهداشت و... را ملزم به همراهی می‌کند.

او با بیان اینکه موفقیت این طرح در گرو همراهی مردم است، گفت: صرفا جمع آوری و نگهداری متکدیان تنها 30درصد کار را تشکیل می دهد و70 درصد مردم و شهروندان هستند که نباید به این افراد کمک کنند چراکه عمدتا این متکدیان به صورت باندی فعالیت کرده و بررسی‌ها نشان داده که این افراد سال‌ها سابقه کار تکدی گری را دارند و تنها با همراهی مردم می توان این موضوع تکدی گری را ریشه کن کرد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای آگاهی رسانی و فرهنگ سازی به مردم در مورد ابعاد مختلف تکدی‌گری، گفت: مردم باید بدانند که با کمک به متکدی و شبه متکدی در معابر و سرچهارراه‌ها، تنها به باندهای مافیایی کمک می‌کنند و باید آگاه شوند که شبه متکدیانی که با در دست گرفتن اسکاج و آدامس و... در سطح معابر فعالیت کرده نیز به نوعی متکدی محسوب می‌شوند چرا که اگر شما از آنها خرید نکنید تحت عناوینی همچون «غذا نخوردم، حالا که نمی‌خری به من کمک کن و....» از شما پول طلب می‌کنند.

قدیمی با اشاره به اجرای طرح حامی در محلات گفت: خانواده‌های نیازمند در طرح حامی در محلات شناسایی شده و شهروندان می‌توانند به جای اینکه پول خود را به متکدی و باندهای مافیایی بدهند به این افراد نیازمند ارائه کنند.

105/104

کد خبر: 680436

وب گردی

وب گردی