آغاز فعالیت مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی 

مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی چندی پیش با تصویب شورای گسترش علوم پزشکی و تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد. در همین راستا پس از انتصاب رئیس و اعضای هیات امنای این مرکز گروهی از اساتید حوزه علوم پزشکی توسط دکتر لاریجانی رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی جهت فعالیت های مختلف این مرکز منصوب شدند. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی طی احکام جداگانه مدیران و مشاوران مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی را منصوب کرد.
لاریجانی طی احکامی دکتر طاهره چنگیز را به عنوان مشاور و قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی، دکتر شهرام یزدانی را به عنوان سرپرست معاونت پژوهشی و دکتر امیراحمد اخوان را به عنوان سرپرست معاونت اداری و مالی این مرکز منصوب کرد.
همچنین دکتر سیدرضا مجدزاده، دکتر عظیم میرزازاده، دکتر فرشاد فرزادفر و دکتر عطاءاله پورعباسی به عنوان مشاورین رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی منصوب شدند.
در پی انتصاب این افراد دکتر باقر لاریجانی گفت: کسب مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی از جمله اهداف مهم بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است و تاسیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با همین هدف صورت گرفته است.
رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: این مرکز به عنوان حافظه سازمانی حوزه آموزش علوم پزشکی کشور فعالیت می کند و در نظر است تا در راستای اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلیه فعالیت های پژوهشی در حوزه آموزش علوم پزشکی در این مرکز صورت گیرد.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی تسهیلات ویژه ای را برای فعالیت دانشجویان و فارغ التحصیلان نظام سلامت در زمینه آموزش علوم پزشکی فراهم می آورد گفت: امیدواریم این مرکز بستر همکاری دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی و دانشجویان این حوزه را در راستای تحقق اهداف برنامه های تحولی آموزش فراهم آورد و گامی در جهت ارتقای نظام سلامت کشور باشد.

101

کد خبر: 680452

وب گردی

وب گردی