ظریف: کسی نباید مدام ضعف ها و ایرادها را به دیگران نشان دهد

وزیر امور خارجه گفت: ایران امروز در چشم مردم منطقه و دنیا یک کوه است و کسی نباید مدام ضعف ها و ایرادها را به دیگران نشان دهد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف در جمع ایرانیان مقیم آمریکا گفت: هر جا که ما باشیم چه در ایران و چه در آمریکا، قلبمان برای ایران می تپد.
وزیر امور خارجه افزود:به تصویر واقعی و غرورآفرینی که در مباحث علمی از ایران می بینم، افتخار می کنم.
وی با اشاره به امنیت کامل و چشمگیر در جمهوری اسلامی ایران، افزود: در حالی که دنیا نگران منطقه ما و آشوب و افراط و تندروی هایی است که بر جهان تاثیر خواهد گذاشت، اما ما در امنیت هستیم.
ظریف گفت:رفتار برخی از حاکمان کشورهای منطقه مثل سعودی ها چنین است که به آب و آتش می زنند تا حمایت آمریکا را از دست ندهند و مدام با آمریکایی ها لابی می کنند چون تمام مشروعیت و حیات خود را وابسته به چتر حمایت آمریکا می دانند.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اما مردم ما با این همه فشار و تهدید هرگز سر خم نکرده اند و دلیل آن این است که 'مردم ایران' امنیت ما هستند و امنیت ما درون زا است.
وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: امثال سعودی ها برای اینکه امنیتشان تامین شود به خارجی ها نیاز دارند نه مردم خودشان و این تفاوت ما با آن هاست.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخشی دیگر از سخنان خود افزود:خارجی ها می دانند اگر به آنها وابسته شویم ما را به کرنش وا می دارند اما اگر حضور مردم در صحنه رای،علم و اقتصاد باشد،هیچ تحریمی کارساز نیست.
ظریف ادامه داد:تحریم، معیشت مردم را به مخاطره می اندازد اما نمی تواند مردم ایران را از آرمان ها و باورهای خود جدا کند.
وی درادامه تصریح کرد: همان تحریم ها باعث شد با وجود بالا و پایین شدن قیمت نفت باز هم به رشد اقتصادی مثبت رسیدیم و این امر با وجود این است که آثار کامل برجام را به خاطر اعتیاد آمریکایی ها به تحریم ندیده ایم.
وزیر امور خارجه گفت:باید با خودباوری و امید به آینده ی بهتر تلاش کنیم با وجود اینکه شاید عقاید مختلفی داشته باشیم اما باید برای ایران قدم برداریم.
ظریف اضافه کرد: ایران امروز در چشم مردم منطقه و دنیا یک کوه است و کسی نباید مدام ضعف ها و ایرادها را به دیگران نشان دهد.
وی در عین حال تاکید کرد: البته این به این معنی نیست که ضعف ها را نبینیم و فراموش کنیم ولی باید واقع نگر باشیم. با این همه سلاحی که کشورهای منطقه می خرند چرا امنیتی مثل ما ندارند؟ چون دموکراسی ندارند و مردم با آنها نیستند.

201/201

کد خبر: 680464

وب گردی

وب گردی