عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: بر اساس گزارشات بین المللی رژیم صهیونیستی فعالیت های غیرمتعارف بسیاری در حوزه هسته ای دارد و در شرایط کنونی صدها کلاهک هسته ای را در زرادخانه های خود نگهداری می کند، اما نهادهای بین المللی نسبت به این مسئله سکوت کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علی نجفی خوشرودی ، با اشاره به درخواست سازمان ملل از برخی کشورها برای تصویب معاهده منع آزمایش‌های هسته‌ای ، گفت: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که به قوانین بین المللی در عرصه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای پایبند بوده و در مقاطع مختلف رسما این سیاست را گفته است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایران عضو آژانس بین المللی انرزی اتمی بوده و قطعا چارچوب های مورد نظر را بر اساس منافع ملی قبول داریم.همیشه گفته ایم که انرژی صلح آمیز هسته ای برای همه بوده و سلاح هسته ای برای هیچ کس نباید باشد، از این رو مقررات بین المللی در همین چارچوب برای جمهوری اسلامی معنا خواهد داشت.

وی با انتقاد از رویکرد دو گانه نهادهای بین المللی نظارتی در حوزه هسته ای، افزود: متأسفانه در مسئله استفاده از انرژی هسته ای و موضوع نظارت بر این حوزه شاهد استانداردهای دو گانه هستیم، به طوری که در شرایط کنونی رژیم صهیونیستی از پذیرش قوانین مرتبط با فعالیت هسته ای به ویژه (ان.پی.تی) سر باز می زند و هیچ نهادی توان مقابله با این مسئله را ندارد.

نجفی گفت: بر اساس گزارشات بین المللی رژیم صهیونیستی فعالیت های غیرمتعارف بسیاری در حوزه هسته ای دارد و در شرایط کنونی صدها کلاهک هسته ای را در زرادخانه های خود نگهداری می کند، اما نهادهای بین المللی نسبت به این مسئله سکوت کرده اند.

وی گفت: درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای انجام تعهدات اضافی از سوی کشورها در حوزه هسته ای، با وجود اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی امری درست نیست. از این رو به طور حتم پیش از هر اقدامی از سوی کشورهای دیگر، در گام نخست رژیم صهیونیستی باید به تعهدات بین المللی در حوزه هسته ای جامه عمل بپوشاند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از چین، آمریکا، کره شمالی، مصر، هند، ایران، رژیم صهیونیستی و پاکستان خواست معاهده منع آزمایش‌های هسته ای را تصویب کنند تا فرصت اجرای آن پس از 20 سال مذاکره فراهم شود.

بر این اساس، بیش از 160 کشور معاهده منع آزمایشهای هسته ای را سال 1996 تصویب کرده اند، اما از آن زمان تاکنون هند، پاکستان و کره شمالی آزمایشهای هسته ای انجام داده اند.

206/201

کد خبر: 680476

وب گردی

وب گردی