استانداران باید اختیارات کافی داشته باشند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که استاندار می‌شود باید اختیار داشته باش، در حالی‌ که به استانداران حکم می‌دهیم اما اختیارات کافی ندارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، قاسم میرزایی‌نیکو ، در خصوص افزایش اختیارات استانداران، اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی استان مباحث اصلی که مورد بررسی قرار می گیرند باید دور کاملی را بزنند.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم بیان کرد: تصمیمی که در یکی از ادارات شهرستان اتخاذ می‌شود باید به استان برود و بعد از آن دور بزند تا به وزارتخانه برسد، بنظرمن همه این اختیارات قابل جمع شدن در استان هستند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسی که استاندار می‌شود باید اختیار داشته باشد در حالیکه حکم به استانداران حکم می‌دهیم ولی اختیارات کافی ندارند؛ به کسی که مسئولیت می‌دهند باید اختیار هم بدهند و از وی مسئولیت هم بخواهند. با افزایش اختیار استانداران می‌توان پیگیری ها را نیز افزایش داد.

میرزایی‌نیکو در خصوص روابط استانداران و نمایندگان مجلس، متذکر شد: روابط استانداران و نمایندگان مجلس آن حوزه نیز به روابط دو طرف بستگی دارد، می‌توان بخشی از این روابط را قانونمند کرد.

وی افزود: حداقل برای 4 سال باید آمایش سرزمینی هر حوزه‌ای مشخص شود تا روابط بین وزرا، نمایندگان و مدیران استانی بر طبق آن‌ها تعریف شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برنامه توسعه معیار قرار گیرد و آئین نامه اجرائی مشخصی داشته باشد، به اهداف مورد نظر می رسیم، گفت: آمایش سرزمینی مطالبه مقام معظم رهبری و تمام مسولان کشوری است، امیدورایم که هر چه زودتر این موضوع نیز انجام شود.

206/201

کد خبر: 680498

وب گردی

وب گردی