پنج آزمایشگاه دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان به بهره برداری رسید

‌پنج آزمایشگاه بخش دوم دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان با اعبتاری بالغ بر 850 میلیون ریال با حضور دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

‌به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، این پنج آزمایشگاه شامل ماهی شناسی و تشریح آبزیان، بوم شناسی آبزیان، جانور شناسی و فیزیولوژی آبزیان زیست شناسی دریا و شبیه سازی عددی علوم جوی و اقیانوس شناسی است.

مجموع مساحت این آزمایشگاه‌ها برابر با دو هزار و 500 متر مربع است و این آزمایشگاه‌ها در گروه‌های زیست شناسی دریا، شیلات و علوم زیستی‌، جوی و اقیانوس شناسی مورد استفاده دانشجویان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، آزمایشگاه‌ها وسایل دیگری مانند دستگاه ICP نیز برای آزمایشگاه مرکزی تهیه شده که در شناسایی عناصر فلزی کاربرد دارد و دستگاه‌های HPLC و GC-MS نیز که برای شناسایی ترکیبهای طبیعی و فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز برای دانشگاه تهیه شده است.

دانشگاه هرمزگان به استناد مصوبه 10 مهر سال 1370 شورای گسترش آموزش عالی و با مجوز راه اندازی 6 رشته آموزشی در مقطع کارشناسی (مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، دبیری ریاضی، دبیری فیزیک، دبیری ادبیات فارسی) در دهه فجر سال 1370 تاسیس و با انتقال آموزشکده فنی هرمزگان (وابسته به دانشگاه شیراز) در سال 1371 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

درحال حاضر ‌دانشگاه با داشتن نزدیک به شش هزار دانشجوی دختر و پسر در مقاطع تحصیلی مختلف (40 رشته محل کارشناسی، 71 رشته محل کارشناسی ارشد و 32 رشته محل در مقطع دکترا) مشغول به فعالیت است.

هرم دانشجویی دانشگاه در حال حاضر به صورت 72 درصد دانشجوی کارشناسی، 25 درصد دانشجوی کارشناسی ارشد و سه درصد دانشجوی دکتری است.

ساختار تشکیلاتی عملیاتی شده مصوب دانشگاه دارای پنج حوزه معاونت (معاونت طرح و توسعه، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و فناوری، معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی و اجتماعی)، پنج دانشکده (دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه، دانشکده علوم و فنون دریایی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی)، مجتمع آموزشی عالی میناب و سه پژوهشکده (پژوهشکده مطالعات و تحقیقات هرمز، پژوهشکده بیابانهای ساحلی، پژوهشکده منطقه‌ای جنگل‌های حرا) است.

مجموعه حوزه‌های در حال استفاده دانشگاه در زیربنایی افزون بر 55 هزار متر مربع (اداری 6 هزار متر مربع، خوابگاهی20 هزار متر مربع، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی 29 هزار مترمربع) مشغول به فعالیت است.

در حال حاضر 210 عضو هیات علمی در دانشگاه هرمزگان مشغول انجام امور آموزشی و پژوهشی هستند که هرم هیات علمی دانشگاه در حال حاضر مشتمل بر 13 عضو هیات علمی در مرتبه دانشیار ، 128 استادیار و 69 مربی است.

101

کد خبر: 680515

وب گردی

وب گردی