نقش تعیین کننده دوران دفاع مقدس در تولید علم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: 8 سال دفاع مقدس علاوه بر جنبه‌های حماسه‌آفرین خود، نقش بزرگی نیز در عرصه تولید علم کشور داشت.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: دفاع مقدس را عمدتا از جنبه حماسه آفرینی و تاثیر در روحیات ملت نگاه می‌کنند در حالیکه از جنبه های مختلف قابل بررسی است که یک جنبه تولید علم برای آینده کشور بود.

وی برای نمونه به عملیات والفجر 8 و عبور غواصان ایرانی از اروند اشاره کرد و آن را یک اقدام با پشتوانه علمی و عملی بی‌نظیر در دنیا دانست.

سرلشکرباقری تصریح کرد: باید به این موضوع توجه شود که آیا این بُعد علمی دفاع مقدس تدوین و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است یا خیر؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز در مقابله با تروریستها در عراق و سوریه نیز تولید دانش می‌تواند صورت بگیرد، ادامه داد: همینکه پهپادهایی با برد بلند، مقرهایی با یک متر مربع را دقیقا هدف قرار دهند، در اختیار خیلی ها نیست ولی این امر در آنجا در حال انجام است و روس ها برای رسیدن به این دستاورد به شدت دنبال کمک ما هستند و این تکنولوژی تنها در اختیار چند کشور محدود می باشد .

سرلشکرباقری افزود: علوم و رشته‌هایی که در دانشگاه دفاع ملی است برای میهمانان و کشورهای مسلمان و دیگران هم می‌تواند نافع باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اتصال و ارتباط این مرکز آموزشی را با سطوح مدیریتی عالی نیروهای مسلح برقرار خواهیم کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: باید دایما به روز باشیم و جزوات و متونی که ناکارامدی آن به اثبات رسیده را در کلاس ها مطرح و تکرار نکنیم.

206/201

کد خبر: 680530

وب گردی

وب گردی