حضور ۳ بالگرد، ۶۰ آمبولانس، ۳ اتوبوس آمبولانس و بیش  از ۲۰۰ نفر پرسنل فوریت پزشکی

امروزصبح (یکشنبه ۴مهرماه) بزرگترین رزمایش پرتویی کشور درمنطقه عمومی مجتمع شهید احمدی روشن کلیدخواهد خورد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کولیوند در این باره گفت:در این رزمایش که بامحوریت قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتویی کاشان انجام خواهدشد ۹ کارگروه که قبلا و در سطوح کلان برنامه ریزی ها و آموزش ها و هماهنگی آنها صورت گرفته است فعال خواهندشد .

دکتر کولیوند گفت: ازجمله کارگروه های مهم دراین مانور « کارگروه انتقال ودرمان واموزش قرارگاه تاکتیکی » است.

این کارگروه که متشکل ازمجمومه پرسنل و لجستیک دردانشگاه علوم پزشکی (EMS یا اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان ها)است وظیفه انتقال مصدومان پرتوی-شیمیایی ازمحل حادثه (توسط پرسنل پیش بیمارستانی) به بیمارستان ها رادارد.

سرپرست اورژانس کشور تاکید کرد: در این رزمایش ملی و به ویژه این کارگروه درکنار کاشان ،قم و اصفهان نیزبه عنوان شهرهای معین به طور فعال حضورخواهند داشت.

او ادامه داد: دراین کارگروه علاوه بر ۳ بالگرد قریب به ۶۰ آمبولانس ، ۳ اتوبوس آمبولانس وبیش از ۲۰۰ نفر پرسنل فوریت پزشکی درحوزه پیش بیمارستانی مداخله خواهند داشت.

دراین رزمایش حدود ۵۸ مصدوم فرضی با درجات مختلف آسیب و آلودگی پرتویی و شیمیایی به اصفهان و مابقی درمراکز درمانی کاشان تحت درمان اختصاصی قرار می گیرند.

در این رزمایش که با محوریت قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتویی کاشان انجام خواهد شد ۹ کارگروه که قبلا و درسطوح کلان برنامه ریزی ها و آموزش ها و هماهنگی آنها صورت گرفته است فعال خواهند شد.
ازجمله کارگروه های مهم دراین مانور «کارگروه انتقال ودرمان واموزش قرارگاه تاکتیکی» و لجستیک در دانشگاه علوم پزشکی (EMS یا اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان ها) است، وظیفه انتقال مصدومان پرتوی-شیمیایی ازمحل حادثه توسط پرسنل پیش بیمارستانی به بیمارستان ها را دارد.

105/104

کد خبر: 680538

وب گردی

وب گردی