«سفر» دیوید کامرون در بازار کتاب/ ثبت خاطرات میلیون دلاری

دیوید کامرون نخست وزیر مستعفی بریتانیا خاطراتش را برمبنای مطالب شفاهی روزانه‌اش، منتشر می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بوک نیوز، حاصل ۵۳ ساعت گفتگو با لرد دانیل فینکل‌اشتاین که به صورت دیجیتال در دفتر دیوید کامرون ضبط شده به صورت کتاب منتشر می‌شود.

فیلنکل اشتاین ستون‌نویس رونامه تایمز است. این روزنامه مدتی پیش اعلام کرده بود این دو نفر ماهی یک ساعت با هم ملاقات داشته‌اند و همه گفتگوها ضبط شده است.

گفته شده همه این فایل‌های صوتی که اکنون در مینی دیسک‌های غیرقابل نفوذ ذخیره شده‌اند به مسایل داخلی و حارجی و توصیف امروز دولت مربوط است.

لرد فینکل اشتاین که این ایده را مطرح کرده، گفته است کامرون را راضی کرده که انتشار دیدگاه‌هایش و رفتارهای او و افکارش در جریان پیشرفت رویدادها، برای رهبران جهان مهم خواهد بود. رفراندوم اتحادیه اروپا نیز بخش قابل توجهی از این گفتگوها را به خود اختصاص داده است.

گفته شده کاندیدای انتشار این کتاب در میان ناشران مک‌میلان و وایکینگ از شاخه‌های پنگوئن هستند. این در حالی است که چند ناشر بزرگ دیگر در جریان مناقصه‌ای که برگزار شد، حذف شده‌اند. دو ناشر باقی مانده توضیحی درباره مسیری که پیش آمده‌ و مقدار مبلغ پیشنهاد شده ارایه نداده‌اند.

با توجه به این که قرارداد نوشته شدن کتاب «سفر» تونی بلر طبق شایعه‌ها در سال ۲۰۱۰ چند میلیون دلاری بود، حالا امضای این قرارداد می‌تواند برای کامرون هم اهمیت داشته باشد. به همین منظور اد ویکتور کارگزاری است که نمایندگی کامرون را در این میان برعهده دارد. برمبنای گزارشی که تایمز هفته پیش منتشر کرد، شایعه‌ها حکایت از این دارد که کامرون هم به دنبال بستن قراردادی حداقل دو میلیون پوندی است.

دیوید کامرون از سیاستمداران جوان و خوش آتیه بریتانیا که خود پیشنهاد رای‌گیری برای ماندن یا رفتن در اتحادیه اروپا را مطرح کرده بود، به دنبال رای منفی دادن مردم، محبور شد پست نخست وزیری را ترک کند. او هفته پیش اعلام کرد با دنیای سیاست خداحافظی می‌کند.

منبع : مهر

705502

کد خبر: 680554

وب گردی

وب گردی