لانچر جدید گوگل از iOS الهام می‌گیرد

گوگل معمولا نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید را با گوشی‌های نکسوس خود عرضه می‌کرد، اما این اتفاق برای اندروید ۷٫۰ نوگت نیافتاد. گوگل نسخه‌ی جدید اندروید را زودتر از گوشی‌های امسال‌اش عرضه کرده، اما این موضوع بدین معنا نیست که گوشی‌های امسال این شرکت، قابلیت‌های جدیدی را با خودشان به همراه نخواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دیجی کالا، شنیده‌ایم که گوشی‌های امسال گوگل، که Pixel و Pixel XL نام دارند، با نسخه‌ی ۷٫۱ از سیستم عامل اندروید عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها، هم‌چنین قرار است یک لانچر جدید به اسم Pixel Launcher داشته باشند. لانچر جدید گوگل، قرار است صفحه‌ی اصلی گوشی‌های Pixel را تغییر دهد. بر و بچه‌های وب‌سایت Android Police فایل‌های مختلف Pixel Launcher را به بیرون کشیده‌اند و برخی از قابلیت‌های جدید آن را کشف کرده‌اند.

اولین تغییر بزرگ، گرد شدن تمام آیکون‌های صفحه‌ی اصلی است. برخلاف آیفون که در آن آیکون آپ‌ها، همگی شکلی یکسان و استاندارد دارند. اپ‌های اندرویدی از سوی دیگر،‌ آیکون‌های‌شان می‌توانند هر شکلی به خود بگیرند. با این حال، در لانچر پیکسل این موضوع تغییر کرده است؛ طوری که همه‌ی آیکون‌ها گرد شده‌اند. گوگل برخی از آیکون‌های خودش را دوباره به صورت گرد طراحی کرده، اما آن‌هایی که گرد نبودند، در یک دایره جای گرفته‌اند.

تغییر بعدی، افزوده شدن قابلیتی شبیه به ۳D Touch گوشی‌های آیفون است؛ یعنی آیکون‌های روی صفحه‌ی اصلی، منویی دارند. نمی‌دانیم آیا این قابلیت، روی گوشی‌هایی که صفحه‌ی حساس به فشار دارند، مثل Huawei Mate S، کار می‌کنند یا باید آیکون را نگه داریم.

101/103

کد خبر: 680601

وب گردی

وب گردی