وکیل متهم به قتل ستایش:  به رای اعتراض می کنیم

وکیل متهم به قتل ستایش دختر شش ساله افغان مفاد رای امضا نشده از سوی وکیل این کودک را خلاف قانون دانست و گفت: نسبت به رای اعتراضی به محض ابلاغ، اعتراض می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،مجتبی فرحبخش روز یکشنبه گفت: به منظور کسب اطلاعات از خبر منشر شده روز گذشته در برخی خبرگزاری ها توسط وکیل ستایش مبنی بر محکوم شدن به اعدام و قصاص نفس موکلم امروز به دادگاه مراجعه کردم که متوجه شدم این خبر صحت دارد.
او ادامه داد: البته با کمال تاسف مفاد رایی که هنوز امضا نشده به بیرون درز کرده که این کار خلاف قانون است.
فرحبخش با بیان اینکه موکلش بخاطر قتل به قصاص نفس و بخاطر جنایت به عنف به اعدام محکوم شده است، اظهار داشت: برای جنایت بر میت هم مجازاتی صادر شده است اما در مورد زنا اختلاف نظر بین قضات وجود داشت که با توجه به رای اکثریت ، حکم صادر شد.
فرحبخش با تاکید بر اعتراض نسبت به رای صادره افزود: به محض ابلاغ رای اعتراض می کنیم و پرونده برای رسیدگی به اعتراض به دیوان عالی کشور می رود.
او خاطرنشان کرد: نسبت به هر دو رای اعتراض خواهیم کرد و با توجه به اشراف به پرونده، ادله ام برای اعتراض محکم است.
21 فررودین امسال در ورامین دختری شش ساله افغان بدست پسری 17 ساله به قتل رسید.
جلسه رسیدگی به پرونده این نوجوان 24 شهریور در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی خازنی برگزار و متهم به سه اتهام عمل منافی عفت، قتل عمد و جنایت بر میت تفهیم شد.
عسگر قاسمی آقباش وکیل ستایش روز گذشته در گفت وگو با برخی خبرگزاری ها از صدور حکم قاتل موکلش خبر داده و گفته بود که قاتل به قصاص نفس در خصوص اتهام قتل عمد و یک بار اعدام در خصوص اتهام تجاوز به عنف محکوم شده است.
وی پرداخت دیه و ارش البکاره و جنایت بر میت را از دیگر محکومیت های قاتل ستایش عنوان کرده بود.
قاضی محسن افتخاری رییس دادگاه کیفری یک و دو تهران نیز روز گذشته در همین راستا با تایید رای صادره گفته بود، این رای هنوز امضا نشده و چگونه بدین صورت منتشر شده است.

703

کد خبر: 680613

وب گردی

وب گردی