اشرف غنی: بجای اختلاف افکنی دنبال وحدت هستیم

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم گشایش طرح جامع میثاق ملی این کشور اظهارداشت که رهبران حکومت وحدت ملی با آرای مردم انتخاب شده‌اند و اگر افرادی ادعا دارند باید در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، در مراسم گشایش طرح جامع میثاق ملی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی اعلام کرد: من و رئیس اجرایی دولت کابل بر اساس آرای مردم بر سر کار آمده‌اند و افراد مدعی باید در انتخابات آینده شرکت کنند.

اشرف غنی با بیان اینکه در دو سال گذشته بر سیاست خارجی افغانستان بیشترمتمرکز بوده‌است گفت که کشورش بار دیگر محور توجه جامعه جهانی قرار گرفته است و دشمنان این کشور رو به انزوا هستند.

وی افزود: افغانستان دیگر به یک گذرگاه تجاری خاصی وابسته نیست بلکه انتخابهای زیادی دارد.

اشرف غنی همچنین اعلام کرد: برخی عوامل داخلی و خارجی به فکر سقوط افغانستان بودند ولی نیروهای امنیتی با فداکاری‌ این کشور را حفظ کردند و این قربانی‌های نیروهای امنیتی بود که موجب کسب اعتماد جامعه حهانی شد.

رئیس جمهور افغانستان افزود برای نخستین بار مقامات دولت اختلافات‌شان را کنار گذاشته‌اند و بر طرح جامع میثاق ملی باهم کار می‌کنند.

وی در خصوص سهم زنان در انتخابات آینده شوراها نیز گفت: زن ها سهم 50 درصدی در شوراها خواهند داشت.

غنی با تعهد به زمینه سازی ارائه خدمات در نقاط ناامن کشور از مردم خواست تا به دولت اعتماد کنند و در نظارت برنامه‌های توسعه‌ای سهم فعال بگیرند.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه تاکید کرد که دشمنان افغانستان قدرت مردم این کشور را دست کم نگیرند.

وی افزود: فساد بزرگترین مشکل برای افغانستان است و اگر دولت وحدت ملی در مبارزه با فساد صادق نمی‌بود جامعه جهانی در تامین بودجه یک میلیارد دلاری به دولت تلاش نمی‌کرد.

غنی گفت که زمان آن فرا رسیده تا خود دست به کار شویم و فرهنگ انتظار ارائه خدمات از موسسات باید از بین برود.

رئیس جمهور افغانستان در مورد نشست بروکسل نیز خاطرنشان کرد که بروکسل تجدید عهد جامعه جهانی و افغانستان است تا گامهای لازم برای یک افغانستان باثبات برداشته شود و دولت نیز پس از این نشست بر انسجام و رسیدگی به مشکلات مهاجرین که به کشور باز می‌گردند.

701304

کد خبر: 680638

وب گردی

وب گردی