جان کری: در دو ماه آینده راه حل هایی درباره فلسطین خواهیم داشت

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به دیدار اخیر خود با بنیامین نتانیاهو در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل، از احتمال دستیابی به راه حل برای مساله فلسطین طی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، منابع آمریکایی اعلام کردند، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دیدارش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مساله پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که "ما می‌توانیم طی دو ماه آینده به دستاوردهایی دست پیدا کنیم."

این در حالی است که رژیم صهیونیستی نسبت به ارائه هر گونه طرح صلحی طی مدت باقی مانده از ریاست جمهوری اوباما تردید کرده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کری در پایان این دیدار مدعی شد که "ما شدیدا نگران امنیت منطقه هستیم! و نیاز به امنیت و حمایت از اسرائیل و کشورهای همپیمان دیگر، اولویت اصلی آمریکا به شمار می‌رود و امیدواریم بتوانیم از روابط خود برای پیشبرد مسائلی که می‌تواند زمینه ساز تحکیم امنیت اسرائیل و تقویت روابط در منطقه شود، استفاده کنیم."

نتانیاهو نیز در جریان این دیدار، به دیدار اخیرش با باراک اوباما اشاره کرد و ضمن تمجید از آن، خطاب به جان کری اعلام کرد که امیدوار است این گفتگو ادامه داشته باشد.

وی افزود: "ما هر روزه با هم صحبت می‌کنیم، اما مساله مهم این است که به صورت مستقیم درباره تحقق صلح و آرامش میان اسرائیل و همسایگان مان در منطقه صحبت کنیم."

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که توافقنامه کمک‌های نظامی اخیر نشانگر میزان پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل است و این توافق از روابط عمیق میان دو طرف حکایت دارد.

وی افزود:" به یاد ندارم که هیچ یک از وزرای خارجه آمریکا به اندازه من با نخست وزیر اسرائیل دیدار و گفتگو کرده باشد."

این دیدار میان جان کری و نتانیاهو در حالی برگزار شد که کمیته چهارجانبه بین المللی صلح خاورمیانه شامل، آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل، با شهرک‌سازی های رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و آن را تهدیدی برای حل منازعه فلسطین بر اساس راهکار تشکیل دو کشور قلمداد کرده است.

701304

کد خبر: 680655

وب گردی

وب گردی