'رسالت حقوقدانان' شامل مجموعه تکالیف حقوقدانان در منظومه فکری مقام معظم رهبری منتشر شد

کتاب «رسالت حقوقدانان » شامل مجموعه تکالیف حقوقدانان در منظومه فکری مقام معظم رهبری با هدف ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی حقوقدانان منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان بسیج حقوق دانان، کتاب «رسالت حقوقدانان » به همت سازمان بسیج حقوق دانان تدوین در 300 صفحه و شش فصل شامل: لزوم شناسایی هدف، لزوم خودسازی و تهذیب نفس، لزوم طراحی ساختارها، لزوم ارتقا بهره وری حقوقی، لزوم ارتقا کارآمدی نهادهای حقوقی، حقوقدانان و مسئولیت در حوزه حقوق بشر، در شهریور 95 به چاپ رسیده است.
در بخشی از این کتاب آمده است:علم حقوق شاخه ی از دانش علوم اجتماعی و علوم انسانی است که غایت آن تنظیم روابط اجتماعی، تثبیت امور و برقراری عدالت در جامعه است و این اهداف زمانی در جامعه ایرانی اسلامی محقق می گردد که حقوق مبتنی بر مبانی و نظریات اسلامی طراحی گردد. در این کتاب در این باره افزوده شده است: در این میان یکی از تکالیف مهمی که بر عهده حقوقدانان اسلامی قرار می گیرد، این است که درباره مسائل حقوقی اسلام به طور عام و مسائل حقوق جزایی، حقوق قضایی، حقوق خصوصی و حقوق عمومی التفات نمایند و به نظریه سازی و آزاداندیشی در ابعاد مختلف نظام حقوقی اسلام بر پایه مبانی اسلامی بپردازند.

703

کد خبر: 680656

وب گردی

وب گردی