طعم  انیمیشن‌های ایرانی‌ در کام فرانسوی‌ها

«وای یک دوست جدید پیدا کردم» مجموعه‌ای از شش فیلم کوتاه انیمیشن با موضوع شادمانی و دوستی است که از روز 4 مهر در پاریس به نمایش ‌گذاشته می‌شود. طبق گفته‌ی شرکت سینمائی «دریم لب» چهار فیلم در این مجموعه از آثار تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به‌ گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره ‌کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، انیمیشن‌های «قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی، «ماه مهربان» اثر نازنین سبحان سربندی، «قصه‌های یک خطی 4 و 5» ساخته بهزاد فراهت بعدازظهر 4 مهر در مجموعه forum des Images شهر پاریس برای اولین بار به نمایش درمی‌آیند. طبق اعلام توزیع کنندگان فرانسوی قرار است این مجموعه در 30 سینمای کشور فرانسه برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان اکران شود.
چشیدن طعم شیرین دوستی، معاشرت و مهربانی موضوع اصلی این آثار است و مخاطبان اصلی آن‌ها کودکان بالای چهارسال هستند. «پیراکانتا» ساخته نگاره حلیمی و یک فیلم بلژیکی با نام «کراوات» نیز در کنار چهار انیمیشن کانونی به نمایش گذاشته خواهند شد.
این مجموعه نخستین بار در بازار بین‌المللی جشنواره کن 2016 از سوی غرفه نماینده کانون در اروپا، شرکت سینمایی «دریم لب» و شرکت ویپت «توزیع کننده فرانسوی» به سینماگران داخل و خارج فرانسه ارایه و با استقبال اهالی هنر روبرو شده است.
گفتنی است که شرکت «دریم لب» از سال 2001 پخش انیمیشن‌های کوتاه کانون را در قالب مجموعه فیلم‌های ویژه کودکان برعهده دارد.
گفتنی است چهار فیلم دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «روباهی که به دنبال صدا رفت» ساخته فاطمه گودرزی، «بارون میاد جرجر» و «گندم دونه دونه» به کارگردانی مهین جواهریان و «بزغاله‌های ابری» اثر حمید کریمیان پیش‌تر در این مرکز به نمایش در آمده است.

502502

کد خبر: 680662

وب گردی

وب گردی