رهبر بوکوحرام: سرحال و سالم هستم

رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام که گزارش‌ها حاکی از زخمی شدن او در حمله هوایی ارتش نیجریه بوده‌اند در یک ویدیوی جدید ظاهر شد و ادعای این ارتش مبنی بر زخمی شدنش را رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابوبکر شیکاو، رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام که چندی پیش از سوی رهبران گروه تروریستی داعش برکنار شده در ویدیوی جدیدش به تاریخ 25 سپتامبر اظهاراتی را درباره دختران نیجریه‌ای ربوده شده در چیبوک مطرح کرد. در عین حال ارتش نیجریه را نیز به تمسخر گرفت.

وی در این ویدیوی حدودا 40 دقیقه‌ای که امروز (یکشنبه) در یوتیوب منتشر شد عنوان کرد: شما در شبکه‌های اجتماعی شایعه کردید که من را مجروح کرده یا کشته‌اید اما به شما مستبدان می‌گویم که من کاملاً سر حال و سالم بوده و در امنیت به سر می‌برم.

پیش‌تر ارتش نیجریه اعلام کرده بود شیکاو و دیگر شبه نظامیان ارشد بوکوحرام در تاریخ جمعه 23 اوت به هنگام جمع شدن برای نماز در یک حمله هوایی هدف قرار گرفتند.

در همین راستا مدیر بخش روابط عمومی ارتش نیجریه گفته بود: مرگ تعدادی از فرماندهان بوکوحرام در این حمله تایید می‌شود و از زخمی شدن مهلک شیکاو خبر داده بود.

این نخستین بار نیست که ارتش نیجریه خبرهایی درباره مرگ شیکاو منتشر می‌کند. شیکاو در حال حاضر رهبری یک گروه انشعابی از بوکوحرام را برعهده دارد زیرا بخشی از اعضای این گروه با داعش بیعت کردند.

در سال‌های 2013 و 2014 نیز گزارش‌هایی درباره مرگ احتمالی شیکاو منتشر شده بود.

وی چندی پیش نیز در ویدیوی دیگری گفته بود من زنده هستم و تنها روزی که اجلم فرا برسد، می‌میرم.

701304

کد خبر: 680670

وب گردی

وب گردی