قیمت نفت خامهای شاخص بیش از یک دلار کاهش یافت

بازنگری اوپک در پیش بینی عرضه نفت خود و افزایش دکل نفتی فعال در آمریکا، قیمت نفت خامهای شاخص را در هفته منتهی به ١٦ سپتامبر بیش از یک دلار برای هر بشکه کاهش داد.

به گزارش ایسکانیوز از شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٦سپتامبر (جمعه، ٢٦ شهریورماه) با یک دلار و ٥٠ سنت کاهش به ٤٢ دلار و ١٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ که بیشترین کاهش قیمت نفت را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٤٨ سنت کاهش به ٤٠ دلار و ٣٨ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٦ دلار و ٤٢ برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٢ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و پنج سنت کاهش نشان می دهد.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٢٦ سپتامبر با یک دلار و ٣١ سنت افزایش، ٤٤ دلار و ٣٤ سنت برای هر بشکه معامله شد، همچنین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٩٦ سنت کاهش به ٤٦ دلار و ٥٥ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و یک سنت و ٩٠ سنت کاهش به ٤٣ دلار و ٥٨ و ٤٣ دلار و ٩٢ سنت برای هر بشکه رسید.

عوامل متعددی در هفته مورد بررسی در تضعیف قیمت‎ها نقش داشتند. در این میان می‎توان به بازنگری اوپک در پیش‎بینی خود در خصوص عرضه نفت غیراوپک در سال‎های ٢٠١٦ و ٢٠١٧ اشاره کرد، این امر بیشتر مربوط به کاهش کمتر از انتظار عرضه نفت‎های رستی آمریکا و شروع بهره‎برداری از میدان نفتی کاشاقان قزاقستان است.

همچنین بر اساس گزارش Baker Hughes دکل‎های نفتی فعال در آمریکا از ماه مه به بعد با ١٠٠ دستگاه افزایش به بیش از ٥٠٠ دستگاه بالغ شده است. تجدیدنظر نزولی آژانس بین‎المللی انرژی برای رشد تقاضای نفت در سال جاری نیز سبب فشار بیشتری بر قیمت‎های نفت شد.

607/602

کد خبر: 680677

وب گردی

وب گردی