بازگرداندن حدود 63 میلیارد ریال از اموال بیت‌المال

رییس سازمان بازرسی کل کشور از بازگرداندن حدود 63 میلیارد ریال از اموال بیت‌المال در کشور خبر داد و گفت: این مبلغ از بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه آنها به بیت‌المال برگشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، ناصر سراج در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: این مبالغ از این نهادها پس‌گیری و به حساب بیت‌المال واریز شده است.

وی بر تداوم تلاش‌ها در این راستا تاکید کرد و افزود: قول می‌دهیم که مابقی مبالغی که از طریق سوءاستفاده و تخلف از بیت‌المال برداشته شده را نیز به بیت‌المال برگردانیم.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه در دوره‌ای برخی مدیران همچون میکروب در برخی سازمان‌ها رخنه کردند اظهار کرد: از این دست مدیران در هر سه قوه مقننه، قضاییه و مجریه وجود دارند که با همه آنها برخورد خواهد شد، البته اکثریت مدیران ما افرادی سالم و پاکدست هستند، اما همواره افرادی نیز وجود دارند که منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت برخی پرونده‌های این سازمان تصریح کرد: هرگونه اظهار نظر درمورد این پرونده‌ها باید بعد از طی روند قانونی و قضایی و محکومیت احتمالی اطلاع‌رسانی شود؛ چرا که تا احکامی قطعی در این مورد صادر نشود، اعلام آنها منع قانونی دارد.

سراج با اشاره به تاکیدات مسئولان ارشد کشور و خصوصا مقام معظم رهبری گفت: همه مسئولان و از جمله مقام معظم رهبری بر اطلاع‌رسانی درست و دقیق به مردم تاکید دارند و ان‌شاءالله هر موردی که باشد بعد از طی مراحل قانونی به سمع مردم می‌رسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور که در حاشیه افتتاح ساختمان اداری بازرسی کشور سخن می‌گفت از افتتاح 26 هزار مترمربع فضای اداری مرتبط با این سازمان در سطح کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه این سازمان به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای مناسب در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: تلاش سازمان بازرسی کل کشور بر این است که با ایجاد این امکانات زمینه برای مبارزه با فساد و نظارت بر امور محوله به بهترین نحو صورت گیرد.

206

کد خبر: 680684

وب گردی

وب گردی