رؤیای تحصیل در دانشگاه با تسهیلات آزاد می‌شود/دانشگاه آزاد اسلامی چه تسهیلاتی در اختیار دانشجویان قرار می دهد؟

اکثر دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه هستند همواره با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند که اگر قرار است در رشته مورد علاقه و یا دانشگاه مد نظر خود تحصیل کنند هزینه های تحصیل، اقامت، خوراک و... خود را چگونه پرداخت کنند. برخی از دانشجویان نیز حتی علی رقم این که مشغول به کار هستند اما باز هم مشکلات مالی اجازه نمی دهد که به راحتی و بی دغدغه تحصیل کنند، به همین دلیل این افراد وام دانشجویی را بهترین گزینه برای حل مشکلاتشان می دانند.

به گزارش ایسکانیوز، وام های دانشجویی از تسهیلاتی است که صندوق رفاه دانشجویی برای تامین نیاز دانشجویان در اختیار آنها می گذارد. وام های دانشجویی دارای انواع و شرایط مختلفی است که دانشجویان یا توجه به نیازها و شرایط خود به گرفتن این تسهیلات اقدام می کنند.

صندوق رفاه دانشجویان هر ساله تسهیلاتی را بصورت وام (تحصیلی - مسکن - ازدواج - خوابگاه - بیمه - خدمات درمانی) و ودیعه مسکن به دانشجویان ارائه می دهد تا بخشی از مشکلات آن ها حل شود. دانشجویانی که از وام های دانشجویی استفاده می‌کنند موظف هستند بعد از تمام شدن تحصیلاتشان این وام ها را به صندوق رفاه دانشجویی برگردانند.

دانشگاه آزاد اسلامی همواره سعی در بهبود شرایط دانشجویان داشته است

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و با بیش از 5میلیون و 700هزار فارغ التحصیل در کشور همواره سعی در بهبود شرایط دانشجویان داشته است. از جمله اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی گسترش عدالت آموزشی است که بر اساس آن دانشجویان می توانند در شهر خود تحصیل کنند و به این ترتیب هزبنه جابه جایی نخواهند داشت. همچنین وام های دانشجویی و کمک هزینه های تحصیلی است که به دانشجویان ارائه می شود.

وام های دانشگاه‌آزاد اسلامی به دانشجویان این دانشگاه به دو دسته وام های داخلی و وام های خارجی تقسیم می شود. از جمله وام های داخلی این دانشگاه می توان به وام شهریه، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه ضروری، کمک هزینه پایان نامه و ازدواج اشاره کرد که دانشجویان می توانند با مراجعه به صندوق رفاه واحد دانشگاهی خود نسبت به ثبت نام اقدام کنند. وام های شهریه تحصیلی هم در سه نوع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر اساس مقررات صندوق و منابع به متقاضیان تا سقف ٥٠ درصد شهریه قابل پرداخت به دانشجویان خواهد بود.

وام های خارجی هم بر دو نوع است. براساس تفاهم نامه و تعاملات با مجموعه بانک ها و نیزتسهیلات وزارت علوم که در مقاطع مختلف تحصیلی از 500 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان متغیر است، تقسیم بندی می شود. همچنین دانشگاه آزاد از سال 95 با افزایش بیش از ٣٠٠ درصدی تامین خسارت حوادث دانشجویی سعی کرده تا خیال دانشجویان را راحت کند. همه این اقدامات، شرایط را برای تحصیل در بهترین شرایط آموزشی، پژوهشی و داشتن حداقل دغدغه های فکری دانشجویان فراهم می کند.

پرداخت بیش از 7 نوع وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه‌آزاد اسلامی

فرید ذاکر مدیر کل تسهیلات رفاهی و صندوق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی چندی پیش در خصوص پرداخت بیش از 7 نوع وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه‌آزاد اسلامی گفت: در صورتیکه دانشجویی توان پرداخت هزینه تحصیلی خود را نداشته باشد واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی همکاری های لازم را از قبیل تقسیط شهریه، تخفیف دانشجویی و تسهیلات دانشجویی را در حد ممکن و قانونی ارائه خواهند داد تا دانشجویان بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل بپردازند.

او در خصوص متقاضیان دریافت تسهیلات ویژه ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هم بیان کرده بود: با دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی متقاضیان می توانند تا پایان مهر ماه 1395 با مراجعه به بانک های عامل از این تسهیلات بهره مند شوند.

ذاکر در ادامه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و حمایت از سنت حسنه ازدواج و سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از زوج های جوان اشاره میکند و می افزاید: از 6 شهریور سال 93 همزمان با ولادت حضرت معصومه‌(س) پرداخت وام های 20 میلیون تومانی ویژه ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را آغاز کرد. بر این اساس تمامی دانشجویانی که تاریخ عقد آنها بعد از 6 شهریور 93 بود، می‌توانستند در سامانه ثبت نام و از تسهیلات 100 میلیون ریالی ازدواج بهره مند شوند و چنانچه زوج و زوجه هر دو از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باشند به هر دو نفر هرکدام مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات ویژه ازدواج تعلق می‌گیرد.

مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس مذاکرات صورت‌گرفته، بانک‌های پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به عنوان بانک‌های عامل در سامانه معرفی شدند، ادامه می دهد: برای دریافت وام ازدواج دانشگاه آزاداسلامی تعداد ۱۸ هزار و 632 دانشجو ثبت نام کرده اند که 12 هزار و 25 نفر از آنها وام ازدواج را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه بر این اساس 6 هزار و 607 نفر باقیمانده تاکنون به دلایلی از جمله عدم مراجعه به بانک های عامل، عدم تشکیل پرونده و نقص در پرونده موفق به دریافت این وام نشده اند، می گوید: در راستای حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از زوج های جوان، این افراد می توانند تا پایان مهر ماه 1395 برای دریافت وام ازدواج دانشگاه آزاد اسلامی به بانک های عامل مراجعه کنند.

ذاکر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تامین منابع مشکلی ندارد، گفت: براساس توافق صورت گرفته با بانک های مذکور تسهیلات ویژه ازدواج به متقاضیانی که پرونده آنها تکمیل شده در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

101/103

کد خبر: 680697

وب گردی

وب گردی