رمان «شاهزاده خانومی در مترو»‌ اثری تخیلی با موضوعی اجتماعی است که در قالب طرح رمان نوجوان امروز از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار رسیده است.

به‌ گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، نخستین رمان «محدثه گودرزنیا» داستان دختری به نام هانیه است که با چالش‌های جامعه‌ی امروزی روبروست. با این حال ورود او به دنیای تخیلی فضای زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.
بر اساس این گزارش، داستان با خبر بیماری مادربزرگ شروع می‌شود. هانیه همراه مادرش برای دیدن مادربزرگ راهی می‌شوند و در همان ابتدا مخاطبان با مشکلات این نوجوان گره می‌خورند. فقر، ارتباط با والدین، دوستان و اقوام بخشی از مشکلات هانیه‌اند. اما چندی بعد او می‌تواند شاهزاده خانم قصه‌های مادربزرگ را در مترو ملاقات کند و زندگی‌اش در مسیر جدیدی قرار بگیرد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «از غروب جمعه بدم می‌آمد. مامان که همیشه‌ی خدا سرش به دوخت و دوز گرم بود. بدون عزیز هم که خانه لطفی نداشت. نمی‌دانم چرا همه‌اش فکر می‌کردم اگر بابا بود،‌ عصرهای جمعه سه تایی می‌رفتیم بیرون. دست کم تا پارک سر کوچه. من و مامان تا خانه حرف نزدیم. یعنی نمی‌شد حرف بزنیم. تمام راه مامان چرت زد. وقتی رسیدیم، رفتم توی اتاق و در را بستم. برای اولین بار برای بابا نامه نوشتم، اما وسط‌های نامه همه‌اش را خط خطی کردم و کاغذش را ریزریز کردم و ریختم دور.»
این کتاب 178 صفحه دارد و با قیمت 6هزار و 200 تومان وارد بازار کتاب شده است.

502502

کد خبر: 680700

وب گردی

وب گردی