نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه بین المللی برای مسوولیت پذیری آمریکا در اجرای برجام و همراه کردن سایر اعضای 1+5 یکی از دستاوردهای مهم سفر رییس جمهوری به نیویورک بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، فرج الله رجبی افزود: برخلاف تعابیری که از روابط بین المللی داریم در این موضوع به خصوص موضع سایر کشورهای عضو 1+5از آمریکا به طور کامل متفاوت است و آنها احساس می کنند آمریکا آنطور که باید به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی تصریح کرد: ایران توانست با دیپلماسی فعال، موازنه سیاسی را به نفع خود در مقابل آمریکا تغییر دهد.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم خاطرنشان کرد: رییس جمهوری با تحرک دیپلماتیک منطبق با مصالح و منافع ملی، توانست فضا را مدیریت کند و آنچه که ماحصل این تحرک دیپلماسی است در جهت منافع ملی و احقاق حق ایران در حوزه جهانی و به ویژه رفع تحریم ها و ایجاد فضای مناسب برای ارتباطات بین المللی بود.
رجبی همچنین گفت: دکتر روحانی بر خلاف تبلیغ برخی مخالفان داخلی در صحنه بین المللی نشان داد که دیدگاه هایش همسو و منطبق با دیگاه های رهبر معظم انقلاب در مورد نقض عهد و عدم انجام تعهدات آمریکا در برجام است.
وی ادامه داد: خلع سلاح رژیم صهیونیستی و جلوگیری از سوءاستفاده این رژیم از مواضع نسنجیده و غیر دیپلماتیک که متاسفانه در گذشته شاهد آن بودیم و با طرح شعارهای بی مورد و فاقد اولویت از سوی دولتمردان سابق؛ باعث شد زمینه برای سواستفاده رژیم صهیونیستی فراهم شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: با توجه به رویکرد مثبت دولت می توان گفت رژیم صهیونیستی این بار دست خالی از سازمان ملل بازگشت.
رجبی گفت: رییس جمهوری تاکید کرد که برجام می تواند به عنوان یک شیوه تاثیرگذار و مورد قبول در حل مناقشات بین المللی مورد استفاده قرار گیرد و در موارد دیگر هم می توان با اعمال اصلاحات و با توجه به ملاحظات جدید، به عنوان یک دستور کار در ورود به عرصه ها بین المللی باشد.

202/201

کد خبر: 680712

وب گردی

وب گردی