برنامه گوگل برای معرفی یک روتر جدید در رویداد ۱۳ مهر

بر پایه‌ شایعات، گفته می‌شود که گوگل قصد دارد تا در روز ۱۳ مهر ماه سال جاری از روتر جدید وای‌فای خود پرده‌برداری کند.

ب گزارش ایسکانیوز و به نقل از زومیت، گوگل برای روز ۱۳ مهر رویدادی را برنامه‌ریزی کرده است و تا زمانی که گوگل به صورت رسمی مشخص نکند که قصد معرفی چه محصولاتی را دارد، باید شاهد ادامه‌ی شایعات باشیم. منابع مختلف در دو ماه گذشته خبرها و گمانه‌زنی‌های گوناگونی را پیرامون معرفی چند محصول جدید از سوی گوگل ارائه داده‌اند. انتظار می‌رود که دستگاه‌های اصلی مورد نظر در این رویداد، شامل دو گوشی هوشمند جدید گوگل باشد، گفته می‌شود که این دو تلفن با نام‌های پیکسل (Pixel) و پیکسل ایکس‌ال رونمایی خواهند شد. با این وجود، در کنار دو دستگاه یاد شده، به نظر می‌رسد که طیف وسیعی از دستگاه‌های دیگری همچون اولین نسخه از هدست واقعیت مجازی با نام (Daydream VR)، یک کروم‌کست جدید با قابلیت 4K و چند محصول دیگر نیز معرفی خواهند شد.

با این حال، در حال حاضر رفته رفته چنین به نظر می‌آید که ممکن است گوگل برای معرفی یک یا دو محصولی برنامه‌ریزی کرده باشد که در قیاس با سایر محصولاتش تقاضای چندان زیادی از سوی بازارها برای آن وجود نداشته باشد. گفته شده است که یکی از این محصولات، روتر جدید Wi-Fi است که در حال حاضر نام «گوگل وای‌فای» (Google Wifi)را برای آن در نظر گرفته‌اند. اطلاعات پیرامون این روتر از یک گزارش جدید از سوی پایگاه اندروید پلیس به دست آمده و آنها نیز بر پایه‌ی اعلام خود، جزئیات اخیر را از یک منبع موثق دریافت کرده‌اند. بر اساس این گفته‌ها چنین به نظر می‌رسد که وجود دستگاه یاد شده مورد تایید است، اما جزییات پیرامون آن هنوز محدود و غیرقابل پیش‌بینی هستند.

نکته‌ای که در مورد گوگل وای‌فای به آن اشاره می‌شود در مورد قیمت عرضهی آن است. گفته می‌شود که قیمت این دستگاه ۱۲۹ دلار خواهد بود. همچنین گفته شده است که روتر مورد بحث توانایی پوشش محدوده‌ی گسترده‌ای را داشته و به احتمال قوی همراه با برخی ویژگی‌های هوشمند ارایه خواهد شد. هرچند که در مورد ماهیت ویژگی‌های هوشمند یاد شده جای بحث زیادی وجود دارد، اما فرض محتمل‌تر این است که عملکرد آن همانند سایر دستگاه‌های روتر گوگل (OnHub) باشد. همچنین برخی افراد نیز پیشنهاد می‌دهند که گوگل وای‌فای قادر خواهد بود تا بیش از یک نقطه‌ی دسترسی را به منظور تشکیل یک شبکه‌ی وایرلس بزرگ‌تر با هم متصل کند. از نظر اندازه نیز برخی حدس می‌زنند که شاید این دستگاه نسبت به سایر روترهای موجود گوگل بزرگ‌تر باشد. گفته می‌شود که اندازه‌ی گوگل وای‌فای به نوعی برابر با اندازه‌ی دستگاه اکو دات (Echo Dot) کمپانی آمازون خواهد بود و با رنگ سفید عرضه خواهد شد.

همانطور که گفته شد، در حال حاضر بیشتر این اطلاعات تایید نشده‌اند و از این رو حالت رسمی ندارند. بنابراین کاملا این احتمال هم وجود دارد که گوگل وای‌فای در مراسم پیش رو معرفی نشود یا حتی اینکه به کل وجود نداشته باشد. با این حال، با نزدیک شدن رویداد، آنچه که مسلم است، این است که طیف وسیعی از محصولات کمپانی گوگل در این روز برای نخستین بار به نمایش گذاشته خواهد شد. به هر حال با در نظر گرفتن تفاسیر فوق، کاملا معقول به نظر می‌رسد که روتر گوگل وای‌فای نیز در همان رویداد معرفی شود.

101/103

کد خبر: 680726

وب گردی

وب گردی