قیمت گوشت مرغ پنج هزار ریال کاهش داشت/ پایین بودن قدرت تقاضای مردم

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی از روند مثبت بازارمصرفی گوشت مرغ تازه در تهران خبرداد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ این محصول نسبت به هفته گذشته پنج هزار ریال کاهش داشته است.

محمد یوسفی، رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت مرغ در بازار تهران گفت: بازار مرغ از هفته گذشته مثبت بوده اما در حال حاضرنرخ این محصول در هر کیلو نزدیک به 500 تومان کاهش داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: تا حدودی می توان گفت که اوایل مهر تقاضا برای مواد غذایی کاهش یافته و بیشتر قدرت خرید مردم صرف ملزومات تحصیلی می شود که این امر دلیلی برای کاهش تقاضای این محصول در بازار خواهد شد.

یوسفی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه کاهش قیمت مرغ تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: امیدوار هستیم تا کاهش قیمت این محصول ادامه دار نباشد و پایان یابد زیرا افت مجدد نرخ مرغ باعث ایجاد مسایلی در بازار خواهد شد که سال گذشته در بازار حاکم بود و باعث ایجاد نا به سامانی هایی در بازار شده بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی دام هفته گذشته اقدام به عرضه مرغ در بورس کالا کرد، گفت: عرضه این محصول در بورس کالا و همچنین میدان بهمن که طی هفته گذشته رخ داد بی تاثیر در بازار نبود و منجر به سقوط قیمت مرغ در بازار شد، اما در حال حاضر این امر متوقف شد و تا حدودی از کاهش مجدد قیمت مرغ در بازار جلوگیری شد و قیمت آن اکنون رو به تعادل است.

وی به تولید بی اندازه مرغ نسبت به تقاضای مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: زمانی که قیمت مرغ بیش از حد بالا باشد عرضه این محصول در بورس کالا منطقی و قابل توجیه است اما در صورت روبرو شدن نرخ مرغ با سقوط قیمتی، شرکت پشتیبانی دام نباید اقدام به عرضه این محصول در بورس کالا و نیز میدان بهمن کند زیرا منجر به ایجاد اختلالاتی در بازار خواهد شد.

وی درباره تاثیر ایام محرم بر قیمت مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ می بایست نسبت به نرخ کنونی بازار افزایش یابد اما به طور قطع از 7 هزار و 500 تومان که برای مصرف کننده در نظر گرفته شده در ایام حرم بالاتر نخواهد رفت.

602/401

کد خبر: 680737

وب گردی

وب گردی