رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت: 39 تیم اجرایی پیش بیمارستانی و11 بیمارستان درگیر مانور بودند

رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت:مانور پرتویی کاشان برای آمادگی و سنجش میزان آمادگی شهرستان کاشان، استان اصفهان و استان قم برنامه ریزی شده بود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرکتولی در این باره گفت: این مانور در 2 مرحله انجام گرفت مرحله رومیزی که 3 روز پیش انجام و امروز نیز مانور عملیاتی با حضور کلیه فرماندهان و مسئولان کارکروه های تیم های عملیاتی انجام شد.در این مانور از کلیه ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان کاشان ، نطنز ،آران و بیدگل و اورژانس هسته ای اصفهان و قم استفاده شد.
او ادامه داد: در این مانور همه دستگاه های اجرائی از جمله سپاه, اورژانس,آتش نشانی,هلال احمر ,سایت نطنز وسایر ارگان ها درگیر بوده اند .

او افزود: جمعا 39 تیم اجرایی از کارگروه بهداشت و درمان در حوزه پیش بیمارستانی از استان اصفهان,قم و کاشان در این مانور حضور داشتند و عده ای نیز با عنوان پست امدادی شرکت کردند.

میرکتولی دربار هدف از انجام این مانور اشاره کرد: هدف از برگزاری این مانور افزایش هماهنگی بین تیم های عملیاتی، افزایش توان عملیاتی و افزایش قدرت تصمیم گیری و مدیریت مسئولین کارگروه ها، افزایش توان نظام سلامت شامل( هدفمند کردن فعالیت ها و اقدامات تیم های عملیاتی درمان در حوزه پیش بیمارستانی و بیمارستانی و بهداشت, ارتقاء سطح آمادگی نیروهای عملیاتی سلامت و بروز کردن تجهیزات عملیاتی برای مقابله با تهدیدات شیمیایی وپرتوی ), شناسایی نقاط ضعف و قوت کارگروه بهداشت و درمان در حوادث پرتوی و تیم های عملیاتی، انتقال، درمان و آموزش خود امدادی و دگر امدادی قرارگاه پدافند پرتوی تاکتیکی شهرستان کاشان( بکارگیری تیم های عملیاتی خود نسبت به انتقال ،تریاژ،درمان و مراقبت های بهداشتی مصدومین پرتوی و شیمیایی)بوده است.

او گفت:در این مانور تیم های عملیاتی ما در حوزه پیش بیمارستانی با تیم های پایش و رفع آلودگی همکاری مناسبی داشتندو تمامی مصدومان و بیماران فرضی(هم سایت نطنز و هم بیماران روستاهای در مجاور سایت)که در نقاط مختلف قرار داشتند به مراز AMPمنتقل شدند و مریض ها و مصدومین دارای کد قرمز به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان های شهید بهشتی قم،شهید بهشتی کاشان و فارابی اصفهان منتقل شذنذ. سایر بیماران نیز به وسیله آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
میرکتولی افزود:در این سناریو 59 مصدوم(شیمیایی،پرتویی،ترومایی)به بیمارستان ها منتقل شدند .39 تیم اجرایی از کارگروه بهداشت و درمان در حوزه پیش بیمارستانی و جمعا 11 بیمارستان درگیر مانور بودند.

105/106

کد خبر: 680747

وب گردی

وب گردی