بررسی ایرادهای شورای نگهبان درباره احکام دایمی برنامه های توسعه در کمیسیون برنامه و بودجه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از ایرادهای شورای نگهبان به لایحه احکام دایمی برنامه های بودجه سال 95 کل کشور بررسی و رفع شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی مفتح در گفت وگو با ایرنا با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این دولت با هدف عدم تکرار احکام ثابت در برنامه توسعه این لایحه را ارائه کرده بود تا نیازی به تکرار احکام در برنامه ششم نباشد و فقط احکام ضروری در این برنامه گنجانده شود.
وی ادامه داد: پس از تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان ایرادی به مصوبه مجلس گرفت و گفت موادی که مجلس اضافه کرده به اندازه ای زیاد است که لایحه از حالت اصلی خود خارج شده است.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه دلیل بررسی دوباره این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه ایرادات شورای نگهبان بوده است، تصریح کرد: برهمین اساس ما یک بار دیگر آن را اصلاح کردیم و بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، مجددا این لایحه به شورای نگهبان رفت.
وی افزود: اما شورای نگهبان دوباره ایرادات دیگری در زمینه مغایرت با شرع و قانون اساسی به این مصوبات مجلس وارد کرد که کمیسیون به ترتیب مواد را بررسی و تلاش خواهد کرد این ایرادات برطرف شود.
وی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز موادی از لایحه ارجاعی شورای نگهبان بررسی شد و مابقی به جلسه بعدی موکول تا آن جلسه لایحه نهایی و به صحن علنی ارائه شود.

201/201

کد خبر: 680754

وب گردی

وب گردی