دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی شدند

پیرو عقد تفاهم نامه فی مابین وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون آموزشی وزارت بهداشت ساز و کار همکاری دانشگاه های علوم پزشکی با دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، طی ابلاغیه ای به روسای مناطق آمایشی ۱۰ گانه کشور از آنها خواسته شد با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی نسب به ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه مربوطه اقدام کنند.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در این ابلاغ بهره برداری همزمان از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی را یکی از راهکارهای موثر در دستیابی به اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین نهاد غیردولتی ارائه کننده آموزش علوم پزشکی در کشور است و ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی در این دانشگاه می تواند اثر بسزایی در ارتقای نظام آموزش عالی سلامت داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: مصوبه آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت چندی پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در حال حاضر بسترهای اجرایی این طرح با همکاری دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی کشور ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: طرح آمایش این امکان را فراهم کرده تا دانشگاههای دولتی و خصوصی ارائه کننده خدمات آموزش علوم پزشکی در قالب مناطق آمایشی با نظام مدیریتی یکپارچه فعالیت کنند.

لاریجانی بر لزوم استفاده از این فرصت استثنایی در نظام آموزش عالی سلامت کشور تاکید و خاطرنشان کرد: در همین راستا تفاهم نامه همکاری در زمینه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی فی مابین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در ماه گذشته منعقد شد.

وی گفت: این تفاهم نامه به منظور ارتقای کیفی آموزش عالی سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، با مدیریت کلان مناطق آمایشی و از طریق همکاری با دانشگاههای علوم پزشکی کشور تنظیم شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم فراهم شدن بسترهای اجرایی این تفاهم نامه در مناطق آمایشی گفت: این کار علاوه بر ارتقای آموزش علوم پزشکی در دانشگاه آزاد زمینه­ های استفاده از ظرفیت این دانشگاه در اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور را فراهم می کند.

101

کد خبر: 680777

وب گردی

وب گردی